Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 15 mars 2014 17:55

Tur att jag har haft flera bra dagar för idag har det inte hänt nåt spännande.

Lappmöglet hade gjort ett försök att återkomma, men det misslyckades.

Stormade fortfarande när jag gjorde morgontoalett.

Mötte en soptunna som var på rymmen, bråttom hade den också när den rullade vidare

på gatan.

Eftersom det blåste så förbaskat så insåg jag att åka till nån trevlig sog det var bara att glömma.

 

Blev alltså närmaste tråkskogen.

Det som är vitt på marken är allt lappmögel som kom här, borta lika fort igen som tur var.

Drog runt, träffade inga trevliga kompisar, inga bra fynd och inte fanns det nåt att jobba med heller.

 

Gick till sjön och tänkte bada.

 

Fick inte bada, syns dåligt men det var stora vågor på sjön.

Och?

Bara en utmaning att simma i såna.

 

Kollade efter fynd i strandkanten istället.

Ja egentligen letade jag efter den där bollen som jag försökte rädda förra veckan men den hittade jag inte.

 

Hittade en liten rosa flaksa i brist på bättre.

Hade ganska skoj med den.

 

Och här sitter jag och håller på att blåsa bort.

Tänkte ju prova att bada med rosa flaskan men fick fortfarande inte.

 

Var bara tvungen att prova men nä.

För en gångs skulle hade nog badkrukematte rätt om att det var bäst att avstå bad.

 

Ägnade en massa tid åt att städa i skogen istället.

Överallt låg det en massa nerfallna grenar som jag var tvungen att flytta på.

 

Växte i alla fall torkad lever på en björk.

Trodde att träden slutat med sin godisblomning nu men tydligen inte.

 

Hoppet är det sista som överger en jobbarsugen svamphund.

Tänkte att det kanske skulle finnas Ostronmusslingar på gamla trasiga rampen.

Gjorde det inte eftersom det konstgjorda lappmöglet inte har behagat dö ännu.

 

Var inne och kollade under det lilla huset.

Men det fanns inga trevliga fynd där.

 

Om jag sätter mej här och väntar kanske det dyker upp nåt skoj.

Hade ingen effekt, blev inte ett dugg roligare.

 

Bestämde mej för affärsrunda och tröstäta godis.

Första affären.

Serverades godis.

 

Nästa affär och ännu mer godis.

Kändes ungefär som dagens höjdpunkt.

Gick hem och hade tråkigt och inte har det hänt nåt skoj under resten av dagen heller.

Men i morgon ska jag visst ha skoj säjs det.

Med tur både jobb och en massa trevligt bus.

Så har jag fått en fråga bland kommentarerna från Mary som undrar hur matte blivit så svampintresserad.

Enligt matte så har hon fötts med svamp i ryggmärgen.

Hon var bara 3-4 år när hon tvingade sin mamma att lära sej flera svampar så att matte kunde lära sej.

Vid ca 7-8 års ålder så kunde matte artbestämma en massa olika svampar åt sommargrannar.

Sen har det fortsatt hela livet och lär fortsätta.

För enligt matte så är det så att desto mer man lär sej desto mindre kan man.

Matsvamp är gott men ganska tråkigt, det är mycket roligare med de mer sällsynta svamparna.

Vissa har hon letat efter i åratal utan att lyckas hitta.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards