Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 13 mars 2014 17:55

Fast dagen började mindre bra.

Jag trodde att jag skulle åka och inspektera nån bra skog, men inte.

Skitmatte!

Hörde bara att du ska ut och åka sen så nu duger hemmaskogen.

 

Visst det var ganska länge sen jag var här.

Kollade arbetsplatser, men de var tomma, inga murkelvalpar födda.

 

Och vad är detta för äcklig lokal vinter????

Den lilla sjön som jag tänkt bada i var minsann täckt av en massa onödig is.

Enligt matte är det alltid mycket kallare där, ska det genast upphöra med.

 

Och stigen den envisas fortfarande med att gå över rotvältan.

Absolut ingen ordning i den skogen.

 

Bestämde mej för att försöka jobba igen.

Hittade ruttna Bleka taggsvampar, inget att ha.

 

Rödgul trumpetsvamp med bäst föredatum sen länge passerat ville hon inte heller ha.

 

Så blev jag anklagad för at se extremt löjlig ut när jag hade grankotten som napp.

Ser aldrig löjlig ut!!!!!!

 

Dålig bild, men det är årets första nässelfjäril.

Matte jagade länge för att överhuvudtaget få med den.

Hem igen.

Var besviken, bara en kort runda var inte vad jag tänkt mej.

Men så grejade matte och jag skulle ut och åka.

 

Släpp ut mej ur min bli NU!!!!!!

Det har minsann stannat en annan bil bredvid min.

 

Men öppna nångång.

Jag hör ju hur hon ropar på mej!

 

Älskade Molly!

Vi pussades massor, mycket viktigt när vi ÄNTLIGEN ses igen.

 

Kom nu Molly.

Jag ska visa dej alla superviktiga hundsaker som finns i den här skogen.

 

Molly hon uppskattade alla såna här trevliga spa som jag visade.

Vi spaade mycket.

 

Självklart så visade jag den här bäcken också.

Såna saker är viktiga om man är hund

 

Vi hade massor av skoj tillsammans.

Så självklart det vanliga diskussionerna om vem som ska ha pinnen.

Om nån som inte känner oss skulle höra så skulle de troligen tro att vi var livsfarliga.

 

Så skulle jag kolla att allt var ok med huset långt bort i skogen.

Allt var i sin ordning.

 

Människorna lånade trappan på huset för de skulle fika.

Vadå fika?

Fanns ju mängder med andra viktiga sysselsättningar.

 

Svärmor jag lovar att jag ska vara en snäll och trogen äkta man till Molly.

Du behöver aldrig oroa dej för henne efter vårt bröllop heller, hon ska alltid få det bästa (utom pinnen

som jag har i munnen).

När människorna var klara så skulle jag visa mera.

Tog stigen genom skogen.

 

Så vi har nått Bäversjön och nu ska den provbadas för säsongen.

Molly hade ju aldrig badat i den förut.

 

Så här ser det ut när min blivande fru badar.

Nånstans i allt skum så finns hon.

 

Jo hennes premiärbad i Bäversjön gick bra och hon gillade den.

Jag övervakade självklart ordentligt.

Naturligtvis så badade jag också och sjön är i perfekt skick.

 

Jaha, det verkar som om det roliga håller på och tar slut.

Jag och Molly höll avstånd till människorna så  vi kunde avhandla en massa viktiga saker utan deras

inblandning.

 

Hon är verkligen stark och vältränad.

Gillar detta att hon är mån om att hålla sin kropp i trim precis som jag.

Bära såna här tandpetare är perfekt träning.

 

Skitmännsikor!

De påstår att vi ska åka åt varsitt håll!

Vadå, vi kunde ha fortsatt att dejta mycket längre.

Att de pratade om nästa vecka är ointressant, det är ju flera hundra år till nästa vecka.

Fanns det nån rättvisa här i världen så skulle vi få dejta senast i morgon igen.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards