Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 12 mars 2014 18:04

Usch, jag gillar inte det här.

Matte gnäller över rinnande nos, ont i halsen och annat mänskligt krafs.

Sånt uppskattas inte för det hindrar minsann alla mina viktiga hundgöromål.

Inte blev jag skjutsad till nån vettig skog idag inte, fick bara höra att det orkade den där

klena människan inte med.

 

En liten ljusglimt i tråktillvaron i alla fall.

Jag har precis siktat Siri.

 

Siri skulle motionera sin matte så jag fick sällskap.

Bra med en hund att umgås med istället för enbart tråkmatte.

 

Nu är det bråttom.

Vi har viktiga saker att göra.

 

Bada!!!!

Nu gäller det at ta igen alla bad som onödiga isen satte stopp för.

 

Vet ni hur alldeles underbart detta är?

Jag kunde ha stannat i vattnet hela dagen.

 

Myrorna mobiliserar.

De jobbar hårt med att laga hålet som nån fågel på myrjakt gjort under vintern.

 

Nu tänker jag faktiskt jobba.

Eller i alla fall kolla en bra arbetsplats.

 

Nähä, ingenting ännu.

Bara myclet som doftar murkelvalparna borde födas när som helst nu.

 

Som tröst för det uteblivna jobbet så tog jag några vändor med dunken.

Som sagt det är tur att jag kan roa mej på egen tass.

 

Fanns en massa trevliga dofter på spårvägen.

Sen kom jag på att jag faktiskt hade en badplats som inte var prövad i år.

 

Jodå den var lika bra nu som innan onödiga isen.

Fast jag anser fortfarande att matte borde skjutsa mej till alla mina sjöar tämligen omgående.

Viktigt vårjobb detta att provbada alla.

 

Va?

Eländiga tråkkärring jag tycker visst att jag ska till hundbadet igen.

Tyvärr vann snormatte.

 

Nästa blåsning.

Jag var erbjuden fika hemma hos Siri, hade passat mej alldeles ypperligt.

Nä sa skitmatte som skulle hem och snyta ut hjärnan eller nåt annat onödigt.

Passade i alla fall på att sticka in nosen i Pinnaffären och hämtade en kotte i förrådet där.

 

Ni vet han kisse som drar runt som hemlös på gatorna här.

Han vars ägare struntar i honom.

Titta så fint han har det nu.

Ett par tjejer har byggt en fin låda till honom bredvid Prylaffären och ser till att han har mat.

 

Pinnaffären har ju som bisyssla (huvudsysslan hålla mej med pinnar och kottar) att sälja blommor.

Matte gjorde lite vår på balkongen med en blomma.

Struntar i blommor, tycker hon kunde plantera grisöron eller nåt sånt där istället.

Släpade ut henne på eftermiddagen, träffade ett gäng mänskliga vänner och dessutom Whippet Scilla.

Nu förutsätter jag att hon skärper till sej och slutar gnälla tills i morgon så det blir ordning i min

tillvaro igen.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards