Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 11 mars 2014 18:08

Bra detta, blev faktiskt skjutsad idag också.

Har ju massor att göra nu med att kolla alla mina skogar.

Hamnade på Sagostigen för nu skulle det letas efter nåt i skogen där.

Trodde jag skulle jobba som fyrbent etappledare, men den skogen ska vi ta en annan dag.

 

Titta så fint Askungens slott speglar sej i det alldeles isfria vattnet.

Självklart så provsimmade jag, alldeles ypperligt var det.

 

Va?

Gå till skogen?

Jag har faktiskt en massa att göra med bäcken här bakom granarna, kommer sen när jag har tid.

 

Jaha in i skogen och leta jobb då.

Hittade inga bra arbetsplatser.

 

Men bäcken rinner ju i skogen också.

Matte kunde ju ägna sej åt att titta på sina underliga musslingar och annat ointressant.

Jag skötte bäck i stället.

 

Enligt matte är detta en perfekt plats för Bombmurklor.

Jag gjorde vad jag kunde men inte sjutton växer det några såna där inte.

 

Så ägnade jag självklart en massa tid åt sånt här.

Gäller att passa på eftersom vattentjuven börjat härja.

 

Drog runt i skogen.

Fanns inget av värde.

Kände myceldoft på ett par ställen, men ingenting var fött.

 

Detta är ganska häftigt.

Ser ni hjärtat i stenen?

 

Fast jag brydde mej faktiskt mer om bäcken.

När den forsar så här då är den riktigt trevlig.

Drog runt ett tag till, badade mer vid Askungens slott och grejade med lite annat.

Men eftersom senila matte glömt att ladda kamerabatteriet så blev det inga bilder på det.

Går inte att använda kamera med urladdat batteri.

Tänk om jag gjort världens fynd, eller nåt annat väsentligt inträffat.

Hon måste faktiskt lära sej att hålla ordning på såna där saker.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards