Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 8 mars 2014 17:54

Idag blev faktiskt min bil motionerad.

Hörde nåt om jobbuppdrag åt mej.

 

Hamnade i Bäverbäcksskogen.

Skulle visst kolla om Bombmurklorna blivit flera.

Jag började med att kontrollera mina granar, denna hade någon minsann pinkat på.

 

Många trevliga spa överallt.

Utnyttjade alla, matte som inget begriper klagar över att det  tar en himla tid att ta sej nånstans

när jag måste greja med alla spa.

 

Det är kallare i Bäverbäcksskogen.

Att det fortfarande finns fläckar med lappmögel där det försökte jag förtränga.

 

Dags att jobba.

Alltså jag jobbar faktiskt på bilden.

 

Nähä, fortfarande bara denna Bombmurkla som jag hittade för 14 dagar sen.

Kollade noga överallt men inga valpar nånstans.

 

Titta så perfekt Bäverbäcken är.

Men jag fick inte alls bada eftersom vattnet fortfarande är alldeles för strömt.

Korkade mänskliga påhitt!!!!

Gick vidare och ägnade mej mest åt mina vanliga hundgöromål.

  

Om detta tycker jag INTE!!!!!!!

Här härjar vattentjuven!

Alldeles för lite vatten.

 

Nu ska jag ha skoj!

Har precis hämtat min privata tunna.

 

Detta är en helt fantastisk sysselsättning.

Alla hundar borde rulla tunna.

Funderar bara på vad det är för typ som gör precis som jag där på vägen.

Så skulle jag vidare.

Försökte smuggla med mej tunnan men misslyckades.

 

Här är en av mina arbetsplatser frö Stenmurklor.

Med tur borde det ha fötts valpar här.

Nä inte minsta lilla valp ännu.

 

Nästa arbetsplats och samma elände där.

Ja, ja de hinner komma.

 

Ansåg att vi skulle fortsätta här.

Då kan jag gå en superbra runda och passera en trevlig nästansjö.

Matte vägrade med hänvisning till att det med största säkerthet är alldeles för blött där och hon inte

hade stövlar på sej.

Hon kunde ha satt på sej stövlar då.

 

Och där framme sprang Hälge och vägrade fastna på bild.

Gick och rulade mer med min tunna sen smet jag.

Matte hörde en massa oväsen.

 

Mer tunnrullning och nu hade jag minsann kommit över en rejäl sak.

 

Av tunnrullning blir man törstig.

Hittade en skål med vatten, när jag druckit så försökte jag spaa i den.

Rekomenderas inte, gick inget bra.

 

Långt där nere skymtar Bäversjön.

Där har onödiga isen dött.

Innebär att jag kan bada i den, ska visst till andra änden av den i veckan som kommer.

Har många planer..........

 

Videkissarna är riktigt stora nu.

Trevligt.

Åkte hem och hade tråkigt.

Var ute på eftermiddagsrunda, hade tur och lyckades bjuda mej på godis fast affären egentligen

var stängd.

Hoppas det händer nåt skoj i morgon också.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards