Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 7 mars 2014 17:55

Detta blev en alldeles utsökt hunddag.

Först skulle jag åka till en skog men sen kom matte på att det skulle jag inte alls.

Människor är sällsynt veliga.

 

Hm, här har det minsann gått nån som jag känner.

Jag spårade länge och brydde mej inte ens om spadikena jag passerade.

 

Som vanligt hade min nops alldeles rätt för nu är den jag spårat väldigt nära.

 

Tjoho!!!!

Jag hade nosat upp Labrador Alice.

Länge sen vi träffades sist.

 

Titta så glad hon blev över att träffa mej.

 

Vi busade runt massor.

Jagade varandra och hade jätteskoj.

 

Brottades och Alice försökte hänga i mina läppar.

Valpar de är som de är, men skoj kompisar.

Tyvärr så såg människorna varje gång vi planerade förbjudna bad i ån som enligt dom hade alldeles för

strömt vatten.

 

Äsch!!!!

Helt plötsligt så skulle Alice gå hem till sej.

Korkat vi kunde ha fortsatt busa mycket mer.

 

Fick minsann fortsätta min runda alldeles ensam och övergiven.

Tänkte att jag fick väl vara glad för att jag hade haft en massa skoj med Alice.

 

Försökte trösta mej med jobb.

Jo mycelet luktar mycket här men inga Stenmurkelvalpar var födda.

 

Tröstade mej med en massa ljuvliga spa.

Finns miljoner av dom och här har jag inte varit på många månader.

Men så...........

 

Nu är det skarpt läge, väldigt skarpt.

 

Får jag presentera årets första Stenmurkelvalp!

Tro nu inte att det räckte med denna inte.

 

Ytterligare en, alldeles nyfödd.

 

Ännu fler.

Syns dåligt men jag har placerat min markeringskotte bredvid en nyfödd valp.

Hittade sju stycken sammanlagt.

Detta är rekordtidigt, för sex år sen så nosade jag upp den första 16 mars och det var bara en.

Matte gick runt fånigt flinande och jag njuter verkligen av att kunna jobba igen.

Nu väntar fullkomligt underbara tider i mitt hundliv med förhoppningsvis mängder med

murkelhundsjobb framöver.

Skulle gå tillbaka.

 

Där borta har det varit en alldeles igenväxt sjö förut.

Nu håller de till min stora glädje på och gräver ut den så den blir en riktig sjö igen.

Funderade på att gå och provsimma den.

Men matte hade hört av Alicematte att det är så lerigt att det inte går att ta sej fram.

Äsch känsliga männikor!

Men jag förutsätter att jag kan simma där inom en snar framtid.

 

Passade på att hitta årets första tussilago också.

Nu är det sån där underbar vår på allvar.

Gick hem, slappade och drömde om alla kommande trevliga murkelhundsjobb.

Sen skulle jag på eftermiddagsrunda.

Hamnade i Pinnaffären, där slutade det med att jag somnade på golvet.

 

Den här boken skriven av min svampkompis Klas Jaederfeldt hade anlänt dit idag.

Nästan 1 kilo svampbok på över 550 sidor.

Matte satt och dräglade över boken i flera hundra evigheter.

Undrar hur det kommer att bli den dagen mattes exemplar kommer hem?

Troligen drabbas jag av okontaktbar matte i evigheter.

Den finns att köpa i Malmköpings blomsterhandel (Pinnaffären) ifall ni vill ha den och har vägarna

förbi här.

Självklart även via alla nätbokhandlare.

Personligen så är jag mest intresserad av var jag ska prova min jobbarlycka i morgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards