Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 5 mars 2014 18:02

Hade tur och blev skjutsad idag också.

Nu skulle matte på jakt igen.

 

Hamnade i Döda älgenskogen.

Granarna låg kvar så jag fick gå en bil extra, gör mej absolut ingenting.

 

Såna här Rökpipsvampar skulle matte jaga.

Den jakten har pågått i ganska många år nu utan någon som helst framgång.

De bara vägrar att visa sej trots att matte vet precis var de ska finnas.

 

Jag hittade i alla fall den där tvålflaskan som jag gömde sist.

Hade mycket skoj med den innan den gömdes igen.

 

Bäcken/älven är fortfarande i ljuvligt skick.

Enligt skitmatte alldeles för ström så jag fick hålla mej till att spaa i kanten.

Korkade påhitt att förbjuda simning i strömt vatten.

 

Äsch, inte hade onödiga isen dött heller.

Men alldeles snart.

 

Underbart!

Det gick att simma där isen dött.

Där jag simmar på bilden där var det alldeles torrlagt under torrsäsongen förra året.

 

Hoppsan, båtägaren la upp båten medan det var extrem vattenbrist.

Det är det som sagt inte nu.

 

Gick in i skogen och hittade min gamla trasiga dunk.

Den duger i alla fall att spaa med.

Fanns för övrigt gott om spa i skogen.

 

Så inträffade ett extremt sällsynt naturfenomen.

Titta på granstammarna, det där som kallas för sol visade sej i två minuter eller nåt.

 

Mitt gamla spa med underbart doftande vatten var i superskick.

Jag kan meddela att efter besöket där så doftar jag ljuvligt.

 

Sen skulle det letas efter de där Rökpipsvamparna.

Kände mej väldigt kluven eftersom bäcken rinner där.

Jobba eller greja med bäcken, svårt val faktiskt.

 

Hm, kom precis ihåg att det finns nåt här som jag inte riktigt gillar.

Men nä det var nog inget.

 

Nosade runt, kanske att nån intressanr svampdoft skulle dyka upp.

 

Nä hittade bara en blåsippa.

Matte gav upp för idag, inga svampar fanns det.

Tänkte gå till andra sjön men matte valde en annan väg.

 


Det är här nånstans, det där som jag absolut INTE gillar.

Förra gången jag var här brydde jag mej inte alls, men gångerna dess förinnan visade jag verkligen att

jag inte gillar detta något.

 

Nånstans där borta så befinner sej detta något.

Jag satt på helspänn och matte var precis bakom mej.

Inget gick att se men något rörde sej, det prasslade bland löv och buskar och en kvist knäcktes.

 

Efter ett bra tag så tröttnade matte.

Skogen var tyst igen och hon förklarade viskande att det var lika bra att vi gick för detta något skulle

vi i alla fall inte få se idag.

Jag skulle inte alls gå, tänkte minsann vara kvar och ha stenkoll.

 

Nu blommar hasslen, enligt matte är de yttepyttiga blommorna jättesöta.

Ointressant, jag var bara intresserad av den där jag inte gillar som smyger runt i skogen.

 

Ute ur skogen och på väg till min bil.

Men jag VET att det där något finns där inne och jag vill vara kvar och hålla koll.

Fick inte vara kvar utan släpades med till min bil igen.

Åkte hem och slappade.

 

Matte grejade med märkliga saker.

Skruva en massa krokar i ett par Klibbtickor.

Sen var den förvandlad till en hållare för nycklar eller smycken eller vad man nu vill hänga där.

Finns tydligen obegränsade användningsområden för svampar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards