Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 4 mars 2014 18:06

Alldeles perfekt dag.

Naturligtvis hade jag rätt i mina aningar, när matte pratar i telefonen och säjer

HonVarsNamnJagInteNämner då brukar det bli skoj.

Hamnade i min bil och sen körde matte alldeles rätt väg (ska bara lära henne att nonchalera

hastighetsbegränsningarna).

 

Jag kastade mej ur bilen och Molly slängde sej ut ur huset.

Puss älskling!!!!!

Äntligen ses vi igen!

 

Efter den sedvanliga väntan så har vi fått med människorna och Molly har redan hunnit stjäla min pinne.

Vi bestämde att vi skulle kolla sjön.

 

Äsch, en av våra bättre badplatser men fortfarande obrukbar.

Trodde faktiskt att eländet hade dött.

Drog till skogs istället.

Passerade ett hus där Molly smet in på tomten.

Rena märgbensparadiset där men Molly blev utsläpad av min blivande svärmor.

 

Men Molly älskling den här bollresten hittade faktiskt jag så den tillhör mej.

Lyckades behålla den.

 

Min blivande fru hon håller verkligen sin kropp i trim.

Som här styrketräning med en mindre tandpetare.

 

Visade Molly stigar som inte hon gått nångång.

Såna som jag nyttjade ofta medan jag bodde i Hålan.

 

Jag utnyttjade självklart alla mina spagropar.

Jag vet ju exakt var alla är belägna nånstans.

Var lite orolig när Molly började drick ur ett spadike, men hon lämnade kvar vatten till spa åt mej.

 

Ut på en sån där bra bilfri väg en stund.

Höll avstånd till människorna så vi kunde prata utan att de la sej i.

Har mycket att avhandla som inte är för mänskliga öron.

 

Hittade faktiskt skum på ett ställe.

Tänkte men så hade jag inte riktigt tid.

Mollymatte virrade nämligen av stigen och ut i skogen.

Risken att hon skulle gå vilse bland blåbärsriset är nämligen överhängande.

Alltså gjorde jag och Molly en räddingsinsats och lotsade ut henne igen.

 

Titta hon blev så glad över vår insats att hon började dansa!

Fast både jag och Molly hoppas att hon tränar in bättre moves till bröllopet.

 

Pinnen är min eller är den egentligen Mollys?

Jag var gentlehund och släppte den, fast efter diverse jakter blev den åter min.

 

Ok isfritt men dög möjligen till spa.

Såg att Molly gjorde nåt.

 

Hon ägnade sej åt spa i kanten till en mycket större.

 

Perfekt jag kunde simma i den.

Känns bra detta att jag kan börja med mina dagliga simturer igen.

Gick hem till Molly där vi käkade lite och jag bjöd henne på mitt födelsedagsgodis.


 


Ja, ja vi har både ätit och käkat godis men erat fika verkar gott.

 

Molly försökte berätta att hon minsann varken ätit mat eller fått godis.

Jodå vi lyckades och fick smaka på människornas fika.

Ja, inte kaffet då det hoppade vi över.

Somnade under bordet ett tag. Sen var det de korkade mänkskliga påhitten.

Åka hem och göra tråk.

 

Måste bara träna lite mer på bröllopsvalsen innan vi skiljs åt.

Vi kan inte bestämma om vi ska utföra den med eller utan pinne så vi tränar på båda varianterna.

Fortfarande har vi gott om tid till träningen och planeringen.

Åkte hem och hade tråkigt.

Enligt skitmatte ska jag inte klaga, fyra timmar med Molly borde jag vara nöjd med.

Är aldrig nöjd, vill alltid umgås längre tid.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards