Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 3 mars 2014 17:57

Återigen TACK till alla er som gratulerade mej på min födelsedag.

Jag känner mej fortfarande som en hund i mina bästa år.

Men jag kunde ha fått en betydligt bättre avslutning på födelsedagen.

 

Titta här.

Jag ska göra min kvällstoalett och lappmöglet vräkte ner.

Äckligt!!!!!!

Trodde faktiskt att det var utrotat nu.

Men som den opitimisktiska hund jag är så förutsatte jag att det skulle vara borta idag.

 

Är på väg ut på längre runda.

Äckligt är det, inte sjutton hade allt det vita försvunnit inte.

Drog runt mer eller mindre utan mål.

 

Så jag har hittat en bra pinne och nu ska jag..............................

 

Simma!!!!!!!

Alldeles ljuvligt var det, skitmatte som är badkruka stod bara på land och gapade om att det var för

kallt för mina gamla leder och jag skulle omgående upphöra med dumheterna.

Jag har inga gamla leder, de är i bästa skick och mår ypperligt av simning.

Simma är faktiskt livsnödvändigt och inte alls dumheter.

 

Titta så fint.

Ja alltså att onödiga isen är alldeles svart och väldigt döende.

Vilken dag som helst kommer den att vara tvärdöd och badsäsongen här på allvar.

 

Rotade runt en del i sjökanten.

Så gjorde jag ett i mitt tycke väldigt bra fynd.

 

Matte tjatar ju hela tiden om att det behövs båt för att ta sej fram på en del ställen i mina skogar.

Alltså fixade jag en båt.

Nån som tror att hon var nöjd?

Nä självklart inte.

 

Nu har jag bestämt att jag ska gå den här vägen, alltså gör vi det.

Att matte tänkt nåt annat det struntade jag i.

 

Var tvungen att kolla mitt spa och göra en del inpackningar.

Var så upptagen med det att jag först inte märkte nåt..........

 

Från ingenstans dök Färghamdels Vilma upp.

Mycket trevligt för det var länge sen jag träffade henne.

Fast hon var som vanligt mest intresserad av mattes ficka.

Eftersom jag är gentlehund så fick hon smaka på min torkade lever.

 

Bra vi skulle åt samma håll så jag fick sällskap.

Alltid trevligt med hundkompisar.

 

Fast Vilma tillhör de där hundarna med underliga böjelser.

Rulla i lappmögel.

Den här bilden är tagen vid skidbacken så det är gott om sån där fortfarande.

Skildes från Vilma.

Var en sväng i Pinnaffären, matte försökte filma när jag enligt vissa människor låter som en gris.

Blev bara skit av den filmen, synd för annars kunde jag ha bevisat att jag ALDRIG låter som en gris.

Var hemma en stund och sen skulle jag ut och åka.

Hamnade i Eskilstuna för matte var tvungen att fixa nåt tråk.

 

Nu börjar det likna nåt.

På väg till hennes mamma och jag förväntar mej nåt gott.

 

Utanför hennes dörr håller det på att bli vår för när som helst så slår krokusen ut.

 

Ingen trevlig lunchbjudning men fika.

Alltså bjöd jag mej på några goda kakor.

 

SUCK

Människorna bara pratar en massa tråkprat.

Jag somnade eftersom jag blev fruktansvärt uttråkad.

Sen var det visst dags att åka hem igen.

Hemma så hörde jag hur matte pratade i telefonen (igen) tråkprat i mängder men jag tror jag hörde vissa

mycket trevliga saker också.

Lär visa sej imorgon om jag hörde rätt.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards