Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 1 mars 2014 18:10

Ännu en tråkdag.

Matte har fullt upp med en massa elände och pratar mest i telefonerna.

Jag blev inte skjutsad till nån bra skog idag heller.

 

Aha nåt som förgyller min tillvaro i alla fall.

Schäfer Freja henne har jag inte träffat på flera hundra år.

 

Fast hon var mest intresserad av mattes godisficka, min torkade lever passade tydligen.

 

Hittade ett ypperligt spa, men matte ansåg inte att jag skulle väcka hela campingen med mina spaskall.

Blev inget spa.

Gick genom en liten skogsdunge.

Fanns inget skoj.

 

In i nästa skog.

Kanske nåt skoj här.

 

Letade trevliga fynd, hittade inga

Tråk, tråkigare, tråkigast kändes det som.

 

Nån som är sugen på lingon?

Hittade ett som är fint, men av ett blir det ingen sylt enligt matte.

 

Växte i alla fall godis i ihåliga trädstammen.

Gick hem, hade tråkigt medan matte ägnade sej åt tråk och prata i telefonen.

 

Ute på eftermiddagen.

Nu SKA jag underhållas och in i Pinnaffären är det ju inga problem att ta sej.

Nu hade dessutom matte ärende dit.

 

Kan ni roa mej en stund?

Matte är skittråkig.

Jodå Eva vet precis vad en uttråkad svamphund behöver och gav mej en kotte.

 

Titta vad fin den är, hade mycket skoj med den.

 

Äsch, strunta i kunderna, jag vill bli underhållen.

Blev det en stund till innan jag släpades till tråkiga hemma igen.

Sen har tråket fortsatt, matte gnäller över aktiv magkatarr och fortsätter prata i telefonen mest hela

tiden.

I morgon är det ju min födelsedag, förväntar mej faktiskt en underhållande dag då.

Senaste jag hörde var att matte ska baka kaka i kväll, låter som om jag kommer att bli firad i alla fall.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards