Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 februari 2014

Av Sigge Svamphund - 28 februari 2014 18:04

Typiskt.

Matte gjorde allvar av sina planer att inte skjutsa mej nånstans idag.

Korkat, jag som har massor med skogar att inspektera.

  

Bara att inse att jag är Malmköpings ensammaste hund.

Fanns inga andra trevliga hundar nånstans, undrar om alla har flyttat eller nåt.

 

Dimman var upptagen med att försöka stjäla min skog.

Struntade i att gå till den, kan jag göra nån annan dag.

 

Kom på att jag hade viktigare saker att göra.

 

Tjohoo!!!!!!!!

Ännu mer onödig is är död!!!!!!!!

Gissa om jag njöt av sjövattnet, tänk i höstas var det så lågt vattenstånd att det var torrt ut till trädet.

 

Passade på att prova människornas badplats också.

Snart kan jag simma där fast det egentligen är förbjudet för hundar.

 

Det påstås att vi hundar skräpar ner.

Jaså, detta är inte ett verk av hundar inte.

Strax efter människornas badplats ser det ut så här.

Vi hundar vi bara badar och kastar inte sopor omkring oss.

 

Gjorde faktiskt en städinstas och tog bort en pryl

Sen gjorde jag ett alldeles nytt fynd.

 

När jag kom med det i munnen trodde matte att jag hittat en boll igen.

Brukar ju finnas en del där.

 

Titta.

Jag fyndade ett äpple av frigolit, mitt allra första fynd av ett sånt.

 

Hade mycket skoj med det medan jag spaade i sjökanten.

Simma det blir det säkert inom en mycket snar framtid.

 

Detta är ett vårtecken.

Vinterskivlingarna håller på och dör, bra då kan jag snart jobba som murkelhund igen.

 

Hittade en godistall, blommade torkad lever på den.

Blommar ingen sån där längre.

 

I skidbacken där är det fortfarande vinter.

Tar tid för det konstgjorda lappmöglet att dö.

Liften den skickade runt mojängerna men inte kom det några skidåkare inte.

 

Intressant.

På Heden höll ett par hundar på med sån där rallylydnad som Arlo ägnar sej åt.

Jag tittade länge och noga, men nä jag fortsätter med mitt vanliga hundliv.

Är fullt övertygad om att matte omgående skulle gå vilse på en sån där bana.

 

Nu ska jag minsann gå till en av mina favoritaffärer.

 

Jodå Susanne som äger den hon vet minsann vad uttråkade svamphundar behöver.

Alltså serverades jag godis.

 

Var bara tvungen att göra ett stopp vid Prylaffären också.

Fick ännu mer godis där, missade Pinnaffären eftersom matte valde fel gata.

Gick hem och slappade.

Har inte hänt nåt av värde under resten av dagen heller.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards