Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Sigge Svamphund - 25 februari 2014 18:02

Alldels perfekt dag, hade hört att jag skulle få göra nåt skoj.

Så råkade matte försäja sej strax innan jag skulle på långrundan

Vill du åka till Molly?

Alltså rusade jag runt och pep och hade väldigt bråttom medan sdlöhögen skulle ha onödoga skor, 

jacka och annat krafs i flera evigheter.

Kastade mej in i bilen och ansåg att det skulle vara gasen i botten och inge korkade hastighetsbegränsningar.

Hos Molly slängde jag mej ur bilen.

 

"Står här vid din dörr men vågar inte ringa, Jag vill vara din Molly, bara vara din ska du veta"

Av ren lycka så rusade jag runt inne hos Molly och fortsatte att sjunga.

Vad våra dansbandshatande mattar ansåg om låtvalet är oväsentligt.

 

Pinkade självklart in reviret så inga andra hanar försöker sej på nåt.

 

Molly bestämde sej för att hon skulle ha en tuggknut med sej.

Brydde mej inte om vilket, huvudsaken är att vi får umgås.

 

Men dessa långsamma människor..............

När ska ni lära er att vi hundar har ganska bråttom och massor att göra, kom nu så det händer nåt.

 

Bäst att kolla så Molly kissar ordentligt.

Sen pinkade jag självklart över så ingen annan hane försöker spåra upp henne.

 

På väg ut på dagens äventyr i skogen.

Som vanligt ska Molly ha min pinne, aldrig att hon kan leta upp egna inte.

 

Äsch, i Hålan där lever fortfarande onödoga isen och måste dödas innan spa.

Tur att jag är stark och vältränad.

 

Visade detta för Molly.

Tänkte att om hon saknar mej allt för mycket kan hon faktiskt vandra Sörmlandsleden hem till mej.

Dessutom kommer hon att gå på min etapp.

Molly tackade för upplysningen med tanke på hur tröga våra människor kan vara.

 

Dags för dagens tiotusende diskussion om vem som ska ha pinnen.

Fast vi har väldigt skoj när den ena tagit den och den andra ska ha tillbaka den.

 

Ni kan fortsätta med erat mänskliga tråkprat, vi tänker spaa.

För här är det faktiskt isfritt.

 

Ofta höll vi avstånd till människorna.

Vi har massor att prata om inför bröllopet som inte är för mänskliga öron.

Ett hundbröllop av den storlek vårt kommer att bli det kräver massor med planering.

Hörde att människorna också höll på med sånt prat, oväsentligt de begriper i alla fall inte alla viktiga

detaljer.

Sånt sköter vi hundar allra bäst.

 

Hon är allt bra vacker men blivande fru.

Andra hanar kan få se men inte röra, Molly är min!!!!!!!!

 

Äntligen ett vettigt spa.

Vi spaade faktiskt ihop men långsamma matte missade med kameran som ni ser.

 

Tillbaka hemma hos Molly.

Jo, Mollymatte vi är hungriga skulle vi kunna få lite mat?

Fick mat så vi blev mätta och belåtna.

 

Titta!

Mollt kan minsann flirta!

Självklart är blinkningen menad åt mej.

 

Va?????

Ska jag åka hem???????

Nä, skulle inte tro det va, nu råkar det vara så att jag vill fortsätta vara tillsammans med min Molly.

Tänkte inte alls hoppa in i min bil så detkrävdes övertalning.

Att de där opålitliga människorna stod och pratade om träff nästa vecka det vet jag inte om jag tror på.

Vet minsann hur det brukar vara med mänskligt tråk, inte ha tid osv.

Tvingades i alla fall in i bilen och inte åkte jag hem inte.

 

Hamnade i Flen där matte hämtade en ny del avgassystem till min bil.

Nu ska hennes valp få jobba i helgen med att sätta dit den.

Sen blåste matte mej på besök i Pinnaffären, jag fick minsann passa bilen medan hon var där.

 

Hade jag kommit ur min bil kunde jag ha jobbat.

Växer en alldeles ny art av svampar där.

I morgon har jag visst en upptagen dag igen.

Mycket trevligt, gillar såna.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards