Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 februari 2014

Av Sigge Svamphund - 20 februari 2014 18:08

Alltså meningen var att jag skulle ha jobbat idag.

Blivit skjutsad till en av mina bra skogar och sen skulle jag kolla om det kommit

bombmurklor.

 

För er som inte vet ser de ut så här.

En av två svampsorter som är fridlysta i Sverige (den andra är Saffransticka).

Men jag vaknade av att matte uppfann en ny totalt otryckbar ordlista.

Under natten hade det vräkt ner en massa fullkomligt onödigt lappmögel.

 

Jaha alla tusen nyanser av grått är tillbaka igen och inga hundkompisar i sikte heller.

Är bara pilen som är en färgklick men det siter där eftersom halva Malmköping fortfarande består

av kravallstaket om omdragningar av trafiken.

 

Grått, grått och ännu gråare med lite inslag av svart.

 

Ja,ja kanske att det skulle kunna gå att liva upp denna trista tillvaro i alla fall lite.

 

Efter att ha dödat onödiga isen lyckades jag få lite sjövatten under tassarna.

Trodde att jag skulle ha kunnat bada ordentligt.

 

Fick inte alls prova om det gick att döda mer is.

Tänk, för bara några dagar sedan så syntes det hur den höll på att dö.

Drog vidare, fanns inget roligt nånstans, bara grått och lappmögel.

 

Titta så eländiga mina granar ser ut.

Trodde jag skulle slippa se sånt här nu.

 

Så här ska det se ut som det gjorde för några dagar sen.

Då fanns det minsann färger fast det var mulet.

Grönt och fint.

 

Det hade passerat en tik som luktade alldeles väldigt gott.

Spårade doften länge, men inte var hon kvar i skogen inte.

 

Nåt skoj ska jag göra.

Alltså bestämde jag mej för att besöka Pinnaffären.

Perfekt detta att jag kan öppna dörren alldeles själv där.

 

Nu tänker jag gå och tröstäta godis.

Men titta noga ser ni att jag har sällskap av han vars öron jag inte får tvätta.

Tydligen skulle vi till samma ställe.

 

Nädå kisse jag tänker inte äta upp din mat, lovar!!!!!!!

Prylaffären ger nämligen honom mat.

 

Så, jag fick en näve tröstgodis.

Precis vad jag behövde denna bedrövliga dag.

Resten av dagen har jag mest haft tråkigt, typ väntat på bättre tider/väder.

Men matte har hört från mycket säker källa att bättre väder kommer redan i helgen.

Bra för jag har massor att göra i mina skogar.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards