Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 februari 2014

Av Sigge Svamphund - 13 februari 2014 17:59

I går hörde jag talas om att det skulle hända nåt trevligt idag.

Vanlig morgontoalett, inget spännande.

Skulle ut på längre runda, försökte få åka med min bil för då brukar det bli trevligt.

Nähä, inget bilåkande.

 

Gick bara till närmaste skogen.

Kollade noga, nä inget extra roligt nu heller.

Eller jo det är väldigt mycket underbar barmark men det räknar jag inte som extra trevligt.

 

Hörru, det är nåt fel på godistallen den blommar inte!

Vände ryggen til och helt plötsligt så blommade den.

Drog runt och allt var bara som vanligt, fanns inget skoj.

Bestämde att jag skulle gå till sjön, kanske skulle badsäsongen äntligen vara tillbaka.

 

Nä inte ens det!

Försökte döda onödiga isen men misslyckades.

Fast den låter högt ibland så det är dödskamp på gång.

Gick hem och kände mej djupt besviken och lurad på det där skojiga.

Så pratade matte i telefonen och jag började springa runt och pipa.

Nähä hon gjorde inte en min av att röra sej nånstans inte.

Så pratade hon igen och nu skulle jag UT.

Pep och försökte trycka upp dörren på egen tass medan hon skulle ta på sej en massa onödigheter.

Väl ute så kastade jag mej till min bil.

 

Synen i backspegeln.

Men släpp ut mej NU!!!!!!!!!!!

Jag pep och höll låda medan matte körde tvärs genom Malmköping också, skit i hastighetsbegränsningar

jag har bråttom!!!!!!!!

 

Puss älskade Molly!

Hade det varit ljud till bilden så hade ni hört hur jag pep av lycka.

Molly hade varit lika tokig hemma hos sej och rusat till sin bil.

Människorna som inte berättat för nån av oss vad som skulle ske fattar inte hur vi kunde veta.

Så klart vi vet, vi är inte dumma och älskar varandra.

 

Kom älskade Molly, jag tänker visa dej en bra väg.

Människorna kan ju gå där och dra benen efter sej.

 

Men vilket mänskligt gnäll då!

Vadå, tänkte ju bara att jag och Molly skulle bada lite där nere i ljuvliga vattnet.

 

Bestämde att vi skulle ta Dunkvägen.

Hade en hel del där som jag tänkte visa Molly.

 

Hörru, jag tänker använda pinnen i spaaet.

Vet inte hur det gick till men pinnen försvann ihop med Molly.

 

Visade var Räv bor.

Men den oartiga typen ville inte hälsa på Molly heller.

 

Ja, ja du snodde min pinne.

Men måste du göra flis av den?????

 

Rejsade runt en del ute på ängen.

Gillar inte detta att lappmöglet vägrar att dö där.

 

Men den var ju MIN!!!!!!!

Gissa om vi har skoj när vi håller på så här.

Dessutom har jag börjat smyga upp bakom Molly och försöka sno pinnen från henne, alltså precis som hon 

gör med mej.

Tyvärr fastnade det aldrig på bild.

 

Behåll du pinnen för nu har jag riktigt skoj sak.

 

Titta, detta är min allra bästa dunk.

Var verkligen på tiden att Molly fick se den.

 

Jo du förstår Molly att med en dunk så kan man.............

Jag demonsterade en hel del trix, men hon var inte speciellt intresserad.

Försökte sno den en gång men sen tog hon pinnen igen.

 

Det är inget vidare spa här just nu, men lite inpackningar blev det i alla fall.

Behövde dessutom akutåtgärde en massa sakdor.

Det trillade nämligen ner svampvatten hela tiden och jag blev som vanligt skadad.

Men det gäller ju att visa sej stark inför Molly.

 

Det roliga håller på och tar slut.

Hade tänkt kolla isläget igen, men det fick jag inte.

Tillbaka vid bilarna så var vi tvugna att skiljas åt, dumheter vi kunde ha umgåtts i massor med timmar till.

Hemma igen så försökte jag åtgärda skadorna och sen somnade jag.

Matte måste ha haft grava hallucinationer för hon pratade om en snarkande hund.

Jag snarkar aldrig och nån annan hund fanns det inte här.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards