Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Sigge Svamphund - 10 februari 2014 18:02

Idag skulle jag få träffa en ny hund.

Gick ut på förmiddagen övertygad om att nu skulle denna nya kompis uppenbara sej.

 

Kollade och kollade, men jag var i vanlig ordning enda hunden i hela Malmköping.

Fortsatte min ensamma runda och funderade på om matte ljugit för mej.

 

På vissa ställen råder det fortfarande otrevlig vinter.

 

Jag syns väl inte?

Matte skulle i vanlig ordning ut och jaga bland en massa snår i ett kärr.

 

Inte hittade hon de där eftertraktade Trollhänderna idag heller.

Men miljoner med såna här Gullkrös.

De lyser i alla fall upp i allt grått.

 

Medan hon var tråkig så ägnade jag mej åt viktiga saker.

Spaa i en liten bäck.

Matte spaade visst synnerligen ofrivilligt några gånger och prisade de vattentäta kängorna.

 

Titta så underbart det är på en del ställen inne i skogen!!!!!!!

Ljuvlig barmark och massor med kottar till mej.

 

När lappmöglet dör så kommer alla underbara dofter fram också.

Fortsätter detta kan jag snart jobba som murkelhund.

Gick hem och slappade, kände mej synnerligen blåst på den nya bekantskapen.

 

Ute igen och nu är det sdkarpt läge.

Alldeles utanför bild så ser jag nåt trevligt.

Matte ljög nog inte.

 

Hej Labrabor Alice!!!!!!

Mycket söt tjej, bara en valp på 6 månader.

 

Såna här småbrudar de har minsann massor med spring i benen och bussugen till tusen.

 

Provade nedläggning av brud som hela tiden skulle hänga i nosen på mej.

Skoj lek.

 

Yngre hundar ska utbildas och lära sej allt om hundlivets väsentligheter.

Här berättar jag om nyttan med spagropar och pälsinpackningar.

Extremt viktig hundkunskap.

 

Titta här!

Ingen respekt för de äldre inte.

 

Så kan man ju jaga varandra.

Sen belv jag kallade för underliga saker av människorna.

Fick för mej att hon luktade gott vilket hon inte alls gör, det är hon för ung för.

Fick skäll, ja ja tillfälligt hjärnsläpp bara, tänker inte alls vara otrogen mot Molly.

Förresten så har jag hört att det minsann är flera hanar som tror att hon luktar gott.

 

Men vad är det med brudar?

Den här pinnen den hade faktiskt jag sekunden innan.

Enligt Alice matte så brukar hon inte bry sej om såna.

 

Brottning är skoj.

Var länge sen jag ägnade mej åt sån

 

Så här höll Alice på.

Hängde i nosen och läpparna hela tiden.

Fast vi hade jätteroligt.

 

Jo jag hade ju tänkt................

Men ha pinnen du då, man ska ju vara snäll mot de som är unga och behöver lära sej en massa viktigt.

Sen helt plötsligt så påstod människorna att det var dags att gå hem.

Korkade mänskliga påfund!

De ska lära sej att ta hänsyn till sina hundar som vill ha skoj.

Fast jag somnade snabbt när jag kom hem, tar på krafterna med busiga valpar.

Matte hörde att Alice sovit som en stock hon också.

Men vi ska få träffas igen, förhoppningsvis ganska snart

Sen ska jag visst utbilda henne till svamphund när det blir säsong.

Undrar om det kan vara säsong i morgon eller så.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards