Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Sigge Svamphund - 5 februari 2014 18:08

Blev lite kaos här en stund igår kväll.

Min blivande svärmor hade filmat Molly när hon berättade att de skulle åka till mej.

Molly blev överlycklig och började skälla.

Så tittade matte på filmen när den hamnade på Facebook.

Jag blev alldeles ifrån mej när jag hörde Molly, trodde ju att hon var här igen.

Sprang förtvivlat runt och letade och ville ut, men det fanns ju ingen Molly här.

Inte fick jag åka nånstans idag heller.

Matte hade idéer och skulle kolla nåt.

 

Som vanligt kände jag mej som Malmköpings ensammaste hund.

Enda positiva är att helt plötsligt syns rälsen på spårvägen igen.

Men jag ser nåt där borta.

 

Siri var ute och rörde på sej och dessutom på oväntat ställe.

 

Trevligt för hon kunde tänka sej att hålla mej sällskap i alla fall en bit.

 

Äsch!

Trodde faktiskt att ån skulle vara badbar nu.

Men onödiga isen har inte haft den goda smaken att dö i så stor omfattning ännu.

 

Skulle hålla till i skogen/kärret.

Mattes stora intresse att studera en massa sånt här.

 

Gick i alla fall alldeles utmärkt att spaa på onödiga isen och matte fick lov att upphöra med sina

studier av alla små träd.

Insen började knaka och gunga alldeles för mycket för hennes smak.

Det är grunt där, men långt hem om man kliver ner sej enligt klenmänniskan.

Vadå, jag mår bra av tassinpackningar, det skulle säkert hon också göra.

 

Togs massor med tråkbilder på en massa tickor och skinn.

Helt ointressant om man inte är nörd.

Denna fick vara med här bara för att de är så fina.

 

Jaha, nu blir jag en ensam hund igen.

Siri skulle gå hem och jag skulle fortsätta i skogen.

 

Alldeles ensammmen, fanns inte ens ett rådjur eller Räv i sikte.

Men trösten var nära.

 

Jag har jobbat!!!!!!!

Detta brukar vara en säker låga för jobb och faktiskt hade det fötts små Ostronmusslingvalpar.

Fortsätter detta ljuvliga väder så kommer jag snart att bli serverad macka med färsk svamp.

De ska bara växa lite mera.

 

Detta måste vara ett vårtecken.

Grävling har vaknat och hållit på och letat mat.

Den är avslöjad av spåren i lappmöglet.

 

Lyckades hitta en sån där livsviktig kotte idag också.

Men snart antar jag att jag kommer att ha fri tillgång till dom igen.

 

Räv skulle faktiskt behöva ta ett bad.

Syns där hon springer ut och in att hon är skitig, eller så har hon begripit detta med spagroparnas hemlighet.

Jag hoppas hon nyttjar såna och verkligen sköter sin päls.

 

Så där.

Jobbardags igen.

Matte som inte kan använda sin usla nos stod och stirrade på några musslingar högt uppe i ett träd.

Använd nosen istället.

 

Uruselbild, men här är det Ostronmusslingvalpar igen.

Perfekt detta, inte mycket jag har behövt att vara arbetslös denna vinter,

Hoppas att dessa blir vuxna snabbt.

 

Nä nu ska jag gå hem.

Försökte falla svampvatten och jag vill som sagt inte bli skadad.

Det får gärna ösa ner när jag är hemma och inne.

 

Passerade sjön. Undrar hur många nyanser av grått det egentligen finns?

Tänk när vita eländet är bort då finns det färger även om det är mulet.

På eftermiddan passerade jag mina godisautomater, menar affärer, och såg till att få en del.

Bara att se riktigt utsvulten ut.

I morgon väntar visst nåt skoj.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards