Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Sigge Svamphund - 2 februari 2014 18:06

Trevligt detta, mycket trevligt.

De är rejält töväder ute, alldeles perfekt.

Inser att inom en snar framtid så kommer mina skogar nog att vara framkomliga igen.

Idag fick jag hålla mej i hemmaskogarna igen.

 

Bestämde mej för att ta en sväng på Vilda grisvägen i briskt på bättre.

Tänkte att med tur så skulle det ha tinat fram några spagropar.

 

Äsch då!

Egentligen skulle såna här bilder inte förekomma här en gång.

Jag skulle kolla spa men snubblade och stod på huvudet i lappmöglet.

 

När jag stod på benen igen så insåg jag att tyvärr hade inte tövädret åstakommit några spa ännu.

Men snart, mycket snart tror jag att ordningen är återställd.

 

Tänkte faktiskt ligga i en lappmögeldriva och invänta bättre tider.

Fick inte för skitmatte.

Tröttnade på Vilda grisvägen.

 

Kom fram till att Dunkvägen troligen skulle vara mer underhållande idag.

Inga spa framme där heller men det finns ju annat.

 

Någonstans här inne är jag.

Hade det varit ljud till bilden så hade ni hört en massa konstiga såna.

 

Det var bökigt och det tog sin tid.

Men efter mycket slit och släp så lyckades jag i alla fall släpa fram min dunk.

Det är ett hårt jobb i djupt lappmögel.

 

Hade mycket skoj med den på den plogade vägen.

Här är det väldigt bra, nerförsbacke så det är bara att skicka iväg den och springa efter.

 

Efter att ha gömt den igen så fortsatte jag spajakten.

Äsch, fastnade i lappmöglet och hittade inget vatten.

 

Det gick att ta sej fram på spårvägen.

Snart borde den vara befriad från allt vitt elände.

 

Titta så underbart!!!!!!!!

Den stora bruna fläckarna på sjön blir fler och fler.

På ett ställe såg dessutom matte att det hade öppnat sej en sån där vindbrunn.

Alltså ett hål med öppet vatten mitt i onödiga isen.

Förhoppningsvis dör den snabbt nu.

 

Någon hade använt en lappmögelslunga på ett ställe och här syns det hur eländigt djupt det är.

 

Ha!!!

De har plogat ner till sjön.

Det ör ett tecken på att jag ska dit.

Struntade fullkomligt i mattes protester.

 

Jag trodde, jag hoppades.

Men det var bara onödiga isen som kommit fram, fast det var lite vatten på den så det är säkert badsäsong 

om ett par dagar.

 

Gick och spaade där jag var igår.

Nu fanns det massor med vatten utan att jag behövde leta efter det.

Om nu någon skulle bli orolig för att jag befinner mej på onödiga isen som är tämligen opålitlig så är

det ingen fara.

Precis här är det max 3 decimeter djupt.

 

Nä nu ska jag hem och det omgående!

Började falla svampvatten.

Mycket trevligt men det kan komma när jag befinner mej inomhus.

Slappade och drömde om de bättre tider som kommer nu.

I dag är det exakt en månad kvar tills jag fyller år, dessutom fyller jag jämnt i år 10 år.

Alltså önskar jag mej mängder med spa, sjöar utan onödig is och helst lite spännande vårsvampar att

jobba med.

Kan väl inte vara för mycket begärt eller??????


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards