Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 februari 2014

Av Sigge Svamphund - 1 februari 2014 18:00

I går så påstods det att det skulle bli lappmögelstorm här.

Planerade igen för att gå i ide.

Men det blev inte alls mycket med den bara ett kortvarigt nedfall och sen var det över.

När jag gjorde morgontoalett så kom det nästan svampvatten

Så skulle jag på min längre runda, ingen skjuts nånstans idag heller.

Mattes ursäkt, det är helg och då är skogen nerlusad med jägareländen på de få ställen som kan

vara framkomliga.

 

Nähä, som vanligt är jag Malmköpings ensammaste hund.

Inte en endaste kompis i sikte nånstans.

 

Nånstans under allt lappmögel så ska det finnas en spårväg.

Tur att det i alla fall finns en stig så jag kommer fram.

 

Jaha, jag hör Schäfer Freja skälla, men vi lyckades aldrig träffas.

Insåg att det i alla fall finns en hund förutom jag kvar här.

 

Som sagt hoppet är det sista som överger svamphunden.

Varken lokal sommar eller nån pump installerad för att hålla vattnet i rörelse.

Jag behöver BADA!!!!!!!!!

Och NEJ jag tänker INTE besöka tortyrkammaren, bad utförs i sjöar och bäckar.

 

Titta här.

Det är minsann trevliga mörka fläckar på onödiga isen.

 

Blev väldigt bra när jag hade trampat runt en del.

Hoppet vaknade genast hos mej.

 

JAAAAA!!!!!!!!!!!!

Det fungerar!!!!!!!!!

Med hjälp av en massa raka vänstertassar och lite hoppande så fick jag sjövatten under tassarna.

Gissa vilken hund som njöt?

 

Syns tyvärr inte på bilden, men det rann långa dräggeltrådar från mej.

Hon som inget begriper även kallad matte skrattade åt mej!

Om hon själv skulle ta och prova skulle hon begripa hur alldeles ljuvligt det är.

 

Hittade ytterligare ett ställe där jag gjorde om samma övningar.

Kunde ha stannat här resten av dagen.

 

Gick det på två ställen borde det finnas flera.

Alltså letade jag, men tyvärr utan framgång.

 

Satte mej och drömde om kommande badsäsong.

Att båtarna är begravda under lappmögel det var en annan sak.

För övrigt är det plusgrader så det är nog snart borta igen.

 

Var tydligen en stund sen nån gick över den här stättan.

Men förhoppningsvis är den snart befriad från vita eländet.

 

Jag BEHÖVER en kotte!!!!!!!!!

Att det ska vara så svårt att få tag på såna nu.

Grävde och grävde utan att hitta nån.

Provade flera ställen och det var lika illa överallt.

 

Jo matte smorde mina tassar men missade alldeles pälsen.

Ser för sjutton ut som om jag odlar champinjoner på benen och under magen.

Champinjoner de ska jag hitta i skogen och inte i min päls!

På väg hem så smörade jag till mej smarrigt godis i Prylaffären.

Sen träffade jag Chihuahua Polly.

Trevligt, för hon luktar extremt gott och ville absolut göra valpar med mej.

Men jag ska ju bli en stadgad hund så jag avstod, att det inte blev nån bild på grund av ihoptrasslade

onödiga koppel är en annan sak.

Människorna pratade dessutom om att det inte alls skulle vara lyckat med mej och Polly.

Äsch, mänskliga påhitt, men jag är ju trogen Molly.

 

Inser att detta håller på att bli verklighet.

Det har varit ljuvliga plusgrader hela dagen och ska visst så vara i många dagar till.

Alltså kommer jag snart fram i mina skogar igen och badsäsongen är nog snart tillbaka.

Förhoppningsvis har lappmöglet redan imorgon sjunkit ihop en massa.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards