Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under januari 2014

Av Sigge Svamphund - 15 januari 2014 18:01

Trodde att deta skulle bli en sån där hemsk tråkdag.

Föll en del lappmögel när jag gjorde morgontoalett.

Sen skulle jag helt plötsligt ut och åka med min bil.

Lappmögelnedfallet blev värre och matte uppfann nya ord igen.

 

Titta!!!!!!!

Hon har minsann skjutsat mej till Molly!!!!!!

Kan bara inte bli bättre.

Molly kom genast ut och mötte mej.

 

Vi skulle ut och röra på oss en stund, pga rådande äckelväder var det inte att tänka på att åka till

nån skog.

 

Men vad händer?

Tänker den där lille Beppe flörta med MIN blivande fru??????

 

Han var minsann inte lite fräck heller.

Lukta Molly i baken ska han ge f-n i, kände hur svartsjukan började riva i mej.

Skildes från honom och hans matte och gick vidare, det ska vara jag och Molly!

 

Skönt att kunna vara på fria tassar.

Nu kunde vi ägna oss åt alla våra viktiga saker.

 

Som träna på brudvalsen igen.

Jädrar vad vi kommer att imponera med vår dans den dag bröllopet står.

 

Samma elände i Hålan där Molly bor, onödiga isen har invaderat.

Har brukar det vara underbart spa och vid gynsamma förhållanden går det att simma.

 

Jo jag vet att jag kommer att gifta mej med en kleptoman.

Varenda pinne jag hittar ska hon stjäla.

Fast vi har väldigt skoj när hon försöker få tag på dom.

 

Hm jag som tänkte att jag skulle visa att jag faktiskt är mån om mitt utseende fast jag inte behöver

ragga längre.

Gick inte, onödiga isen vägrade dö.

 

Jo du förstår älskade Molly att den här grenen har jag hämtat och den är MIN!!!!!!!

 

Men jag sa ju att den var min!!!!!!

Släpp!!!!!!!!

 

Jaha så var den Mollys då.

Är ju bäst att visa att jag är gentlehund.

 

Men den jag har framför mina tassar den kan du bara glömma att du ska ha!

 

Alltså hon kan vara beräknande.

Smyger upp bakom mej och sen försöker hon rycka åt sej det som är mitt.

 

En gång för länge sen då hade jag en stor bra pinne.

Men ok, det är ju bra att Molly är mån om att hålla sin kropp i trim och träna sina muskler.

Ska nog egentligen vara stolt över att min blivande fru delar mina intressen.

 

Jag är väl inte sämre hund än att jag kunde hitta en egen.

Tog tid innan Molly upptäckte att jag också ägnade mej åt träning och denna lyckades jag behålla.

 

Nästan hemma hos Molly igen.

Titta så hemska vi blir i pälsarna.

Alldeles vita av äckliga lappmöglet.

 

Hallå!

Det brukar finnas matservering här och jag är hungrig.

Jo min blivande svärmor hon vet vad hundar behöver så både jag och Molly fick mat att äta.

 

Molly är lika bra som jag på att berätta att vi svälter.

Där sitter människorna och fikar och vi får ingenting.

Fast vi blev bjudna.

Tack Molly för väl utfört arbete med att få mattarna att fatta allvaret med svältande hundar.

Sen var det de korkade mänskliga påhitten med att åka hem, mycket dumt.

Matte uppfann ännu fler ord för det var rejält halt och spårigt.

Framför trevliga torra vägar utan lappmögel.

Slappade och drömde om Molly.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

Sen blev jag upptagen.

 

Svamp menar blodpuddingtorken kom fram.

Affären hade bra pris på sån så nu doftar det ljuvligt hemma hos mej.

Nästa gång jag träffar Molly ska jag kolla om vi kanske ska ha torkad blodpudding som bröllopsmiddag.




Av Sigge Svamphund - 14 januari 2014 18:04

Inte riktigt samma griskyla idag som igår.

Men lappmögeleländet försökte falla, äckligt är det.

Inte fick jag åka nånstans heller, skitmatte!!

Skulle gå på långrunda i denna trista svart/vita värld.

Träffade i alla fall Schäfer Freja men det glömde matte ta kort på.

  

Vilda grisvägen skulle användas idag för matte skulle kolla nåt kärr.

 

Så nu är katastrofen ett faktum.

Onödiga isen stjäl mina spagropar.

 

Titta till och med granarna ser svart vita ut när det är mulet.

Dags att fulvintern försvinner per omgående igen.

 

Här framme brukar det vara väldigt trevligt.

Hoppet är ju det sista som överger svamphunden.

 

Skit också, här var det bra spa sist.

Inte gick det att mörda den heller.

 

Dessutom har nån snott min vägkon.

Vem stjäl vägkoner i diken?

Den var faktiskt ett mycket bra träningsredskap.

 

Dagens enda färgklick, ett bortkastat  godispapper.

Man får glad för det lilla så länge fulvintern pågår.

Bestämde mej för att kolla min näst närmaste sjö.

Sist jag var där gick det ju bra att bada.

 

Ytterligare en nackdel med lappmöglet.

Jag hade bråttom, men matte hade inga problem med att spåra mej.

 

Jo du förstår matte jag har faktiskt suttit här i hundra år och väntat på dej.

Lovar jag har bara suttit här.

 

Jäklar!!!!

Avslöjad av lappmöglet.

Fick massor med skäll för på onödiga isen har jag inte att göra och definitivt inte när den precis lagt sej.

 

Det är bedrövligt, hela sjön är stulen.

Jag vill ha tillbaka badsäsongen NU!!!!!!!

 

Försökte trösta mej med en pinne.

Såna här är jätteskoj om man har människor  framför sej.

Tyvärr höll sej matte bakom.

 

Bara så ni vet så är det faktiskt mest synd om mej i hela världen!

Finns inget roligt att göra nu och ensammen är jag också.

 

På väg hem förärade jag Pinnaffären med ett besök.

Kom på att jag kanske ska jobba som blomsterdekoratör medan fulvintern pågår.

Tycker jag lyckades med en fantastisk installation här,

Visst blev blommorna mycket snyggare prydda med en grankotte?

Borde gå att sälja svindyrt, bukett designad av Malmköpings berömda svamphund.

 

På väg hem efter min eftermiddagsrunda.

Träffade den stackars kissen som har en oansvarig ägare igen.

Han springer ute hela tiden, alltid hungrig och på jakt efter sällskap.

Dessutom okasterad.

Hans "ägare" har mötte matte en gång, kan säja att matte sa precis vad hon tycker om folk som inte kan

ta ansvar för sina djur.

 

Han fick av mina katters mat.

Stackarn, det är kallt och han har ingenstans att komma in i värmen.

Världens gosigaste kisse som är värd ett hem där han blir väl omhändertagen och inte som nu driva runt som

om han vore hemlös.


Av Sigge Svamphund - 13 januari 2014 18:15

Usch!!!!

Ännu vidrigare fulvinter idag, morgontoa i 15 avskyvärda minus då går jag inte

och sover precis.

Sen visste jag att jag var lovad att få åka bil.

Matte hade haft nån plan om att på väg till Eskilstuna så skulle vi ta en rejäl långrunda

i bra skog.

Ställdes in med hänvisning till griskylan.

 

Titta så griskylan ställer till det.

Stackars träden blir alldeles fulla med istappar.

 

Samma gamla tråkskog idag.

Jag som hade planerat för bra skog jag.

 

Berhövde ägna mej åt sånt här.

Tur att lappmöglet inte kommit i såna mängder att jag inte når mina livsnödvändiga granar.

 

Märkligt väderfenomen.

Solen skiner men i skogen ligger dimman tät.

 

Blev ganska spöklikt om man tittade åt solen genom dimman.

 

Fast egentligen var dimman konstgjord.

Det var de där onödiga lappmögelkanonerna i skidbacken som åstakom den.

Insåg att jag inte hade i backen att göra och gå vilse i lappmöglet.

Drog runt en stund tills matte påstod att vi skulle gå hem.

 

Om jag står alldeles stilla och tänker riktigt, riktigt intensivt på att jag faktiskt vill träffa lite hundkompisar

undrar om det fungerar?

Matte frös och släpade med mej.

 

Bevisat!

Tankens kraft fungerar för här möter jag Siri.

 

Hann knappt hälsa på henne innan Färghandels Vilma också dök upp.

Detta ska jag praktisera ofta, tänka intensivt på nåt så händer det.

Nästa projekt, självklart att tänka bort fulvintern.

Gick hem en liten stund sen skulle jag ut och åka.

Satt i min bil medan matte uppfann en ny icke publiceringsbar ordlista medan hon grävde fram bilen

och med möda fick bort isen från framrutan.

 

Hej Eskilstuna!

Undrar om det hänt nåt sen sist?

Jo de har också drabbats av fulvinter förstås.

Gick till mattes mamma,

Blev anklagad för att vara en extremt larvig hund.

Först vägrade jag gå uppför trappan om inte matte var med, trodde att hon kanske tänkte överge mej.

Sen satt jag utanför toadörren och grät högljutt medan jag trodde att hon spolade ner sej.

Var egentligen törstig men hålla koll på matte var viktigare.

 

Titta jag ska få nåt.

Mattes mamma hade minsann tittat i min låda i frysen.

 

Jo det blev ett helt gäng med utsökta köttbullar.

 

Jo jag vet att jag fått köttbullar.

Men inte behöver ni äta upp de där mackorna själva eller????

Jag är faktiskt en hungrig hund.

Fick macka också.

Sen var det dags att åka hem igen.

För en liten stund sen så kom faktiskt Siri och hälsade på mej en snabbis.

Hennes matte skulle hämta nåt, men vi träffades ute i trappan för Siri tror att katter ska jagas och

ingen får jaga mina katter.

I morgon hoppas jag att det är varmare igen så jag kan göra nåt roligt.



Av Sigge Svamphund - 12 januari 2014 18:07

Inte hade fulvintern haft vett att åka nånannanstans under natten inte.

Nä, det var ännu kallare när jag gjorde morgontoalett.

Blev inte skjutsad nånstans idag heller, skitmatte jag SKA till alla bra skogar!!!

 

På väg ut på vad som verkade bli en tråkrunda och dessutom blåste det iskalla huggormar.

Men jag ser nåt, kanske blir bra i alla fall.

 

Jag hittade Siri.

 

Inte nog med henne dessutom kom Färghandels Vilma.

Verkade helt plötsligt bli riktigt bra.

De ville faktiskt ha sällskap med mej.

      

Så träffade jag Schäfer Freja också.

Men hon är osäker med andra hundar så hon fick inte träffa Vilma och Siri.

 

Tog med mej Vilma och Siri.

Alltid trevligt med sällskap och inte lika tråkigt trots fulvinter, lappmögel och iskalla huggormarna.

 

Vilda grisvägen kändes som ett bra alternativ,

Kanske skulle kunna finnas nåt skoj där.

Fast vi övergav den till förmån för Dunkvägen istället.

 

Nu håller onödiga isen på och invaderar mina spa också.

Jag behöver faktiskt åka till stora skogarna och försöka hitta den där Kung Borefjanten.

Vet ju var han brukar hålla till.

 

Gissa vad Siri och Vilma står och tittar på?

 

Jag som är och hämtar min allra bästa dunk.

Det var dags för den att byta plats nu.

 

Nu ska den med till nåt annat bra ställe.

Hade massor med skoj med den också.

Alla hundar borde äga ett gäng med dunkar.

Begriper inte varför Siri och Vilma bara tittade underligt på mej och dunken.

Nu är den gömd på ett annat bra ställe.

Hoppas att Räv låter bli den bara, såg nämligen att Räv fortfarande bor i sitt gryt.


 


Gick över ängen mellan skogsdungarna.

Jag letade spa utan att hitta några, gillar inte alls detta.

 

Som här bredvid min andra sjö.

Alldeles hopfrusna spa, jag behöver vårda min päls!!!!!!!

 

Fast ute på spårvägen hade jag tur.

Eftersom jag är väldigt stark och vältränad så lyckades jag mörda isen och göra en del inpackningar.

Det ultimata hade ju varit att simma bort dom sen.

 

Gillar inte alls detta.

Onödiga isen försöker verkligen invadera min sjö.

Fast det fanns ställen där det hade gått att bada, bara det att skitmatte förbjöd mej att ens tänka

på saken.

Vid 8 äckliga minusgrader ska jag inte bada enligt badkrukan.

Typ tänka på mina gamla leder.

Jag är inte gammal!

Jag är en hund i mina bästa år mån om att hålla min kropp och päls i bästa form.

 

Kollade av så Vilma kissade ordentligt.

Faktiskt en viktig hanhundsuppgift.

 

Nu blir det spännande.

Siri har lärt sej att gå över bron genom att titta på mej.

Vilma har förr sprungit på mitten av den.

Superläskigt enligt matte.

 

Och detta slutade inte bra.

Vilma blev stående där hon är på bilden, vägrade att röra sej åt nåt håll.

Det är läbbigt där med risk att halka och falla många meter ner i bäcken.

Men det slutade bra, matte fick tag på henne och lyckades dra in henne till säkra gallret.

Fast det var nervöst några låååånga sekunder eller om det blev en minut.

 

Jo jag tänkte..............

Nähä, inte det idag heller.

Var troligen lika bra för hundbadet är invaderat av onödiga isen.

 

Va?

Vadå, ska Vilma hem och jag inte alls ska in där?

Lyckades faktiskt komma in och vara en artig hund och säja hej då ordentligt.

Resten av dagen har jag mest slappat.

I morgon är jag lovad att jag ska ut och åka med min bil, matte måste visst göra nåt i Eskilstuna.

Hoppas att jag har tur och hamnar i bra skog på vägen dit.


Av Sigge Svamphund - 11 januari 2014 18:02

I går kväll när det var läggdags så skulle jag ju tilbringa första natten under nya sängen.

Men eftersom det blir svårt att ändra läge när jag väl kravlat mej på plats så bestämde

jag att jag skulle prova bästa lägen I sängen.

Hittade det snabbt och det kändes så bra att jag somnade omgående.

Strundade totalt i mattes åsikter om att svamphund som brer ut sej snett över sängen 

innebär att det inte fanns plats för henne.

Äsch, omväxling förnöjer, hon kunde ha sovit under sängen, på den där filten på golvet

som jag aldrig använder eller i soffan.

Blev en stunds diskuterande, jag föredrar att inte bli väckt när jag sover min skönhetssömn.

Kan i alla fall meddela att det går lika bra att sova under denna säng som den gamla.

Matte är mest glad över att det blev mer plats i sovrummet med en säng som är 50 cm smalare än

den gamla.

Så blev det idag.

Inget trevligt uppvaknande, fulvintern har anfallit med full kraft och en massa vidrigt lappmögel.

Blev inte skjutsad nånstans med hänvisning till fulvinterangreppet.

 

Titta så vidrigt.

Jag föredrar barmark, det gör hundlivet så mycket lättare.

 

Tänkte att skogen kanske skulle ha klarat sej från värsta angreppet, hade den inte.

Mina svampar försvinner och alla trevliga dofter också.

 

Titta där ute på sjön.

Onödiga isen har vaknat och försöker invadera MITT badvatten.

Jag ska faktiskt ha badsäsong året om.

 

I skidbacken var det full aktivitet.

Nu har de kört igång alla lappmögelkanoner.

Onödigt det trillade ju ner en massa elände från ovan.

 

Världen är svart vit och mitt hundliv är pest.

Finns ingen måtta på eländet.

 

Syns dåligt men iseländet har invaderat en stor del och det finns inte en chans att ta trevliga bad.

 

Lyckades i alla fall mörda lite is så jag kunde spaa.

Tänk om alla mina ljuvliga spa också försvinner nu?

Gick vidare, bara äckligt vitt och inget skoj alls.

 

Hamnade ovanför backen och lappmögelkanonerna spred sitt elände överallt.

 

Titta på det stackars grässtrået, alldeles nedisat har det blivit.

 

Samma sak med den stackars tallen.

Full med istappar efter att lappmögelkanonerna träffat den.

 

För att inte tala om den stackars svamphunden som kom ivägen för dom.

Alltså jag passar INTE som blondin, jag är svart och tänker så förbli.

 

Dessutom hade matte glömt att se till att smörja kådsalva på mina tassar.

Ser ju ut som om jag har början till champinjonodling på tassar och ben.

Måste se till att hon ställer fram en burk så jag i alla fall slipper denna plåga.

 

På väg hem gick jag in i Pinnaffären och beklagade mej högljutt för både kunder och personal.

Alla tyckte väldigt synd om mej, sympatiska typer där.

Ännu bättre var det att hitta människovalpen Alexander så det blev en del bus också.

Hann dessutom tina upp inna jag skulle fortsätta hem.

På eftermiddagen var det lika illa men jag hade i alla fall lite tur.

Träffade Whippet Scilla så vi tog en runda tillsammans, men självklart hade skitmatte kameran hemma.

Jag hoppas att denna fulvinter packat och dragit till Norrland där den hör hemma när jag vaknar

i morgon.

Annars går jag nog i ide och kommer fram ihop med barmark, spa och vårsvamp



Av Sigge Svamphund - 10 januari 2014 17:51

I morse var inte matte riktigt klok.

Släpade ut halva mitt sovrum i vardagsrummet.

Sen skulle jag ut, hoppades på att bli skjutsad nånstans typ till Molly eller i alla fall

en bra skog.

Nä inte det inte.

 

Dessutom var det äckligt ute, fulvintern försöker anfalla med bihanget lappmögel.

Kollade Heden ordentligt, men inte kom Molly inte, fanns inga andra hundar heller.

 

Tänk vad dessa pinnar väcker minnen om bättre dagar.

I går så hade jag och Molly jätteskoj med dom, men det var då det.

Tog en av dom och fortsatte min ensamma promenad.

 

Tröstade mej med att hitta godis i ihåliga trädstammen.

Får vara glad för det lilla.

 

Ovanför skidbacken blåste det iskalla huggormar och dessutom hade ett par såna där lappmögelkanoner

klättrat upp för den.

 

I skogen rotade jag fram en av mina gömda flaskor.

Måste ha något att roa mej med.

 

Finns det verkligen inte nån som vill umgås med världens ensammaste svamphund?

Nä inga hundar och inga människor var det ute.

Drog runt utan att det hände nåt skoj.

 

Eller jag hittade träd alldeles fulla med vinterskivling.

Kan alltså jobba trots fulvinterangreppet.

 

Men nu.................

Där borta bland träden verkar det trevligt.

Hoppas jag har rätt.

 

Jodå, jag hittade Siri.

Fast hon hittade som vanligt mattes godisficka innan hon hälsade på mej.

 

Min flaska hade jag fortfarande med mej.

Erfarenheten säjer mej att människor av naturen är tämligen korkade så jag var övertydlig med att

Sirihusse skulle kasta den åt mej.

Hade sällskap med Siri en stund, men matte pratade bara om att vi var tvungna att gå hem.

 

Har skilts från Siri och jag har inte alls lust att gå till tråkhemma.

Om jag sitter som fastvuxen här så kommer matte att begripa att vi ska fortsätta vara kvar i skogen.

 

Nähä, lurad av ett lokalt godisregn.

På väg hem så träffade jag flera människor jag känner, men helt plötsligt fick matte väldigt bråttom.

Hemma på min gata blev det märkligt.

Jag hamnade i min bil och matte gick in.

Trodde att hon blivit totalt galen.

Satt i bilen och såg hur människor bar ut MIN säng.

Funderade mycket på hur jag skulle kunna sova i natt, jag sover ju alltid under sängen.

Dessutom begrep jag inte varför inte jag fick vara med, hade kunnat ge många hjälpande tassar.

Till slut fick jag i alla fall komma in igen i MITT hem.


 


Jag har fått en ny säng!

Matte har i många evigheter varit utled på gamla dubbelsängen.

Nu är den borta och istället finns denna som rymmer både matte, katter och mej om jag skulle få för

mej att sova i sängen.

Har provat den ordentligt och kom fram till att matte får behålla den.

Jag kommer under den också så mina nätter är räddade.

Katterna har också provat och godkänt så alla är nöjda och belåtna.

Av Sigge Svamphund - 9 januari 2014 18:08

Dessa människor och deras hitta på onödigheter.

Jag smyglyssnade ju på ett intressant telefonsamtal igår och begrep att det

skulle bli MYCKET trevligt idag.

Började alltså vänta direkt när jag vaknade, nä vanlig morgontoalett bara.

Skulle ut, trodde att jag skulle åka med min bil, skulle jag inte.

 

Hamnade i en liten skogsbacke jag inte besökt på evigheter.

Granar som har trillat kan man ju alltid pissa på i brist på bättre..

Drog runt, hittade inget skoj.

 

Hittade i alla fall ett trevligt spa medan matte ägnade sej åt jakten på Trollhänder, de fanns inte

där heller.

 

Hittade i alla fall en Sprängticka åt matte.

Sitter kvar eftersom hon inte hade nån såg med sej.

Hem igen och fortfarande var hundlivet lika tråkigt och jag bara väntade och väntade.

 

Men nu har det hänt saker.

Matte har sagt de magiska orden MOLLY KOMMER.

Ta av mej onödiga kopplet jag har BRÅTTOM!!!!!

 

Driver hon med mej?

Hon SA att Molly skulle komma till Heden, ska jag behöva sitta här och ruttna bort eller??

Fanns minsann ingen Molly nånstans.

Såg Rottis Helga på håll ointressant, mötte Sirimatte utan Siri.

 

Men nu ÄNTLIGEN!!!!!!!

Den där stora blå bilen den ska innehålla min blivande fru.

 

Ur bilen kom minsann min älskade Molly.

Var ju flera hundra år sen vi fick umgås sist.

 

Vi drog iväg före människorna, hade massor att prata om som de inte ska bry sej om.

Bland annat måste vi ju göra upp planer så vi slipper vara ofrivilligt skilda åt så här länge.

 

Men Molly älskling..........

Varför anser du att du måste ha båda pinnarna?

Jag kan väl få en av dom i alla fall?

 

Ha, ha jag snodde den största!!!!!

Fast som vanligt fick jag inte behålla den mer än i några sekunder.

 

Titta här, jag försöker leka Flygande svamphunden och har bara en tass i backen.

Allt för att undkomma Mollys försök att sno min pinne.

 

Hjälpte inte att försöka flyga.

Molly tog den.

Men vi hade alldeles väldigt roligt.

 

Här tränar vi på bröllopsvalsen.

Har hört att man visst ska dansa sån när man gift sej.

Stegen sitter redan bra, men vi kommer nog att träna lite mer.

Rusade runt lite mer i skogen.

Sen visade jag Molly en massa bra andra ställen i Malmköping.

 

Nu ska vi göra viktiga saker.

Jag kan faktiskt öppna dörren till Pinnaffären alldeles själv.

 

Pinnaffären håller inte bara hundar med pinnar och kottar.

De har en bisyssla och säljer blommor också.

Här håller Molly på och bestämmer vilka blommor hon ska ha i brudbuketten.

 

Tydligen så önskar hon en del grönt i den också.

Huvudsaken är ju att hon blir riktigt nöjd med den.

Vi fick faktiskt varsin grankotte också.

 

Diskuterade utformingen av Mollys bukett och min halsbandsbukett med Pinnaffären som ska tillverka

dom.

En sak är säker att de buketterna kommer att slå världen med häpnad på flera sätt.

Ännu är det en tid kvar innan årtusendets hundbröllp går av stapeln men det kommer inte att gå

obemärkt förbi inte.

Vi kommer att ha både brudtärna och brudnäbbar också.

Till slut var vi överens om att vi för stunden var klara med våra viktiga ärenden i Pinnaffären.

 

Vi fick äran att passa en brevlåda ett par minuter.

Alltså vi är väldigt snygga tillsammans, riktigt äktenskapstycke för att prata människospråk.

Sen inträffade de korkade mänskliga påhitten igen.

Vadå, Molly åka hem?

Hon kan inte gå hem till mej eftersom hon tror att katter ska jagas, men vi kunde ha fortsatt att

umgås ute i massor med timmar.

Sista jag hörde var nåt om att snart ses igen.

Snart, det borde ju vara allra senast i morgon det.

Av Sigge Svamphund - 8 januari 2014 17:59

I går kväll pratade matte om att jag skulle få åka iväg till en bra skog idag.

Nähä, den turen hade jag inte.

Var visst risk för svampvattennedfall och matte hade ingen lust att skjutsa larvig hund

som ska hem direkt.

Känner ingen larvig hund och jag vägrar att ådra mej livshotande skador.

Trodde att hon begrep det efter alla dessa år.

 

Sjutton också!

Finns det INGA kompisar nånstans?

 

Titta jag hittade Rottis Helga!

Fast som vanligt jagade hon mattes godisficka innan hon ens kunde tänka tanken att umgås med mej.

 

Suddig bild, men Helga visade att hon har minsann samma kleptomandrag som alla andra brudar

jag känner, alltså sno min pinne.

 

Så kom Siri också.

Siri sa fula ord till Helga, jag tyder det som att de båda ville ha mej för sej själva.

Fast sanningen är att Siri tror att hon har ensamrätt på mattes godis.

 

Siri ville i alla fall hänga med mej till skogen.

Trevligt med sällskap där.

 

Vi hade tur och hittade lite smaskigt gräs att käka upp.

Sånt är en bristvara numer.

 

Självklart så passade vi på att bada.

Har hört otäcka rykten om att det kan vara fulvinter på väg och då vaknar ju onödiga isen.

 

Va???

Där försvinner Siri i fjärran, tydligen skulle hon gå hem och passa sitt hus.

Jag får väl vara glad för det lilla umgänge jag fick till då.

Fortsatte ensam i skogen, hittade en del spa att trösta mej med.

 

Nä nu ska jag hem och det omgående.

Svampvattnet har börjat falla och jag tänker inte bli livshotande skadad av det.

 

Hade tur så nedfallet upphörde igen.

Funderade på att städa upp i skogen, ska inte ligga gamla träd och drälla rakt över stigar.

 

Matte ägnade sej åt att titta på såna här krös som hon påstår är fina.

 

Detta kallar jag för fint.

En buske med massor med köttbulleblommor, tru att svampvattennedfallet upphörde så jag kunde länsa

den på alla blommor.

Var nästan en hel lunch.

 

Bra, ännu kommer det massor med Vinterskivlingsvalpar.

Alltså väntar inte total arbetslöshet ännu på ett tag.

 

Där borta går det en hund.

Men det var ingen jag kände så jag struntade i den.

 

Skitkommun!!

Jag anser att det är vår nu, varför har de inte satt igång fontänerna åt mej?

Måste komma ihåg att ringa och klaga.

Gick hem och slappade.

Eftermiddagens runda så hälsade jag på i Pinnaffären och inventerade mitt kotteförråd.

Finns fortfarande massor, känns bra om det skulle bli fulvinter med en massa lappmögel.

Sen låtsades jag sova medan matte babblade i telefonen.

Hon tror att jag är så korkade så jag inte begriper när hon pratar om att inte nämna namn och vilja

ut direkt och annat.

Jag vet minsann exakt var som väntar i morgon, borde vara imorgon nu!!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards