Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Varit hos blivande frun

Av Sigge Svamphund - 29 januari 2014 18:03

Så klart jag hörde rätt igår när jag smyglyssnade på mattes telefonbabbel.

I dag hamande jag i min bil och jag förstod ganska omgående vart jag skulle.

 

Jädra lappmögel. matte parkerade flera hundra mil från Mollys hus på grund av det.

Fast hon påstår att det bara var några få meter.

Hur som helst hade jag väldigt bråttom eftersom jag hörde hur Molly ropade på mej.

 

Titta där ovanför trappan står hon och väntar på mej.

Uppskattar verkligen att vara efterlängtad.

 

Jodå vi hann med en del medan min blivande svärmor virrade runt.

Tänk att alla människor alltid ska vara så omständiga.

 

Vi tog en sväng vid sjön.

Blåste Svarta mambor idag också och enligt klenmänniskorna kändes det som 40 minus eller nåt sånt.

Äsch, om de rörde på sej ordentligt skulle de inte klaga.

 

Samma skit med den sjön som med mina.

Bara en massa onödig is.

Här brukar det annars vara perfekt att bada.

 

Människorna pratade om förfrysningsskador så vi skulle gå tillbaka.

Ser ni mej?

 

Jag låg faktiskt vid sjön och drömde om bättre tider.

Alla ljuvliga bad jag och Molly brukar ta tillsammans och såna saker.

 

Han, den där Kasper smög minsann runt och såg ut som om han tänkte lägga tassarna på Molly.

Men hon är trogen så han lyckades inte och han befann sej ju dessutom bakom galler.

 

Hemma hos Molly så åt vi lite.

Gott var det.

 

Stackars Molly, hennes matte äter macka och hon svälter.

Jag måste komma över en telefon så jag kan ringa Hundombudsmannen om detta.

Min blivande fru ska minsann INTE svälta, hon ska serveras all utsökt mat hon önskar och lite till.

 

För ett ögonblick så rev svartsjukan rejält i mej.

Molly påstod att det här är hennes valpar.

Jag misstänkte genast Kasper eller nån annan typ i Hålan.

Men så tittade jag en gång till och insåg att hon inte hade varit otrogen och att valparna inte alls

är äkta.

Var väl det jag egentligen visste att Molly är mej trogen.

 

Gick ut på Mollys tomt en sväng innan jag skulle åka hem.

Hm, den där var faktiskt min!!!!!!!

 

Sen höll vi på så här.

Jag sprang och hämtade kastade pinnar.

 

Och Molly slet dom ur munnen på mej.

Fast vi har väldigt skoj när vi håller på så här.

Människorna gnällde igen över de iskalla Svarta mamborna som flög runt.

Äsch, de kunde ha sprungit efter pinnar de också och hållit värmen.

 

Jaså, ska det vara slut på det roliga nu?

Vet jag inte om jag håller med om.

Kanske dröjer flera hundra år nu igen innan vi får träffas eftersom människorna alltid ska hålla på

med en massa tråk som hindrar vårt umgänge.

Borde alltså få åka till Molly senast i morgon igen.

 

Min senaste hobby.

Balder har enligt mej skitiga öron och de måste tvättas ofta och mycket.

Har tagit en hel del träning, första försöken då blev av nån konstig anledning hela Balder dyngsur.

Funderade på att gå kurs hos Kasper (alltså Blogg Kasper inte fjanten bakom staketet) eftersom han är en

fena på sånt.

Men övning ger färdighet och nu kan jag sköta Balders öron utan att tvätta hela honom.

 

På eftermiddagsrundan hälsade jag på i Pinnaffären.

Finns fortfarande utsökta kottar där, himla tur nu när de inte går att hitta i skogen.

Blev ganska mycket idag så jag tror jag ska ägna kvällen åt att slappa och drömma om nästa Mollydejt.


 
 
Kasper

Kasper

29 januari 2014 22:20

Bra att du lärt dig tvätta kattöron på ett snyggt sätt. :) Visste väl att du skulle klara det.
Ni har verkligen kul tillsammans, du och Molly. Bådar ju gott inför framtiden. ;)
Förresten - matte vill ha vår och värme nu! Det här är inte kul, säger hon. :(
Nja, liiite kul är det allt. Säger jag. :)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Mimmi, Tarzan, Sessan

Mimmi, Tarzan, Sessan

31 januari 2014 00:28

Hoppas du och Molly kan ses oftare. Ni skav ju gifta er och allt det däringa, mjau
Vi vill inte ha mer snö nu, för vi vill ut i våran rastbur som står på uteplatsen, mjau

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards