Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av Sigge Svamphund - 27 januari 2014 17:58

Börjar med ett par bilder från igår kväll.

Jag och matte hade lite skilda åsikter (igen).

 

Så nu har jag bäddat hennes säng och jag tänker minsann tillbringa natten här i denna ställning.

Låg jätteskönt och struntade fullkomligt i att matte inte fick plats.

 

Hur f-n gick detta till?

Jag hade ju tänkt att matte kunde sova under sängen eller på min filt.

Aldrig blir det som jag planerat inte.

Så blev det idag.

Lappmöglet vräkte ner och det blåste Svarta mambor som omväxling till huggormarna.

Skulle åka till Eskilstuna eftersom jag var bjuden på lunch.

Egentligen så skulle jag ha tagit min långrunda i nån bra skog efter vägen men det ställde matte in.

 

Hamnade på Djurgår´n.

Var ett tag sen jag var där så det fick ju duga i brist på bättre, föll dessutom mindre med lappmögel

i Eskilstuna.

 

Hade tur och träffade en trevlig tik.

Umgicks med henne en stund, alltid trevligt med nya hundbekanta.

 

Går nästan att låtsas att jag är i skogen på en del ställen.

Fanns inga roliga sysselsättningar heller.

 

I denna svart vita värld kan det behövas färgklickar.

Som här en alldeles knallorange ticka.

 

Det är ont om granar på Djurgår´n men de som finns är välväxta.

 

Nä dags att gå till bilen.

Både jag och matte tröttnade på lappmöglet och alla Svarta mambor som flög runt.

Passade min bil medan matte fixade ett par tråksaker, Arlomattens tråkjobb och lite annat.

 

Äntligen på väg till lunchen.

Sånt är faktiskt viktigt.

 

Min lunch.

Bulgur med vegetarisk människomat toppat med en massa leverpastej.

Utsökt.

 

Jo jag vet att jag ätit en stor portion, men jag kan tänka mej mer.

Finns det nåt?

Hade tur mattes mamma fixade ytterligare en portion åt mej.

 

Efter maten är det mycket viktigt att torka nosen på favoritmattan.

 

Va?

Jag är ALLTID till min fördel, ser inte alls korkad ut!

Ska bara ha den där kakan som ser så förföriskt god ut.

 

Sen skulle det provas onödigheter.

Mitt gamla täcke har jag växt ur eller om det varit fukt i garderoben, hur som helst var det för litet.

Siri har fått ärva det och matte köpte ett annat åt mej som visade sej vara alldeles för stort.

Men mattes mamma kan hantera symaskiner (matte kan inte, de går sönder bara hon tittar på dom).

Nu var täcket omsytt och passar mej perfekt.

Hoppas verkligen att det inte blir sån griskyla att jag måste använda det.

Så skulle jag åka hem.

Matte svor långa ramsor för sikten var obefintlig, stora vägen var tre moddiga snorhala hjulspår.

Gick inte fort och tur var det.

Helt plötsligt så kommer det ut en polis på vägen och gör stopptrecken åt matte.

Matte bromsade och bromsade och bilen gled och gled.

Närmare och närmare polisen som bara log glatt medan matte var övertygad om att hon skulle

meja ner polisen.

Hörde hur hon uppfann en sån där märklig ny ordlista igen.

Bilen stannade utan att polisen blev nermejad.

Trafikolycka med bara ett framkomligt körfält så de dirigerade trafiken.

 

Har passerat olycksbilen (den hade voltat ner i diket och de var tvugna att klippa upp den).

Passerade polisbilen och den andra polisen utan att köra på dom.

Enligt matte var det VÄLDIGT skönt att ställa bilen hemma på gatan.

Vadå, jag hade det hur bra som helst i mitt baksätet hela tiden.

Anser fortfarande att människor är ett gnälligt släkte.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards