Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 januari 2014

Många kompisar

Av Sigge Svamphund - 25 januari 2014 18:10

Verkade bli en tråkdag.

Matte tänkte inte alls skjutsa mej nånstans, vidrig fuktig svinkall luft i kombination med att

de där iskalla huggormarna blåste runt också.

Alltså skulle jag få hålla mej i hemmaskogarna.

 

Men kanske att det inte blir så tråkigt som jag trott.

Tycker att jag ser nåt långt där borta.

 

Som vanligt hade jag rätt.

Siri ligger i en lappmögeldriva och bara väntar på mej eller om det nu var mattes godisficka.

 

Hann knappt säja hej till Siri så kom min gamla svamphundselev Alice också.

Mycket trevligt, var länge sen jag träffade henne.

 

Tog med mej Siri till skogen.

Huggormsblåsten kändes lite mindre där.

 

Fast Siri har märkliga böjelser.

Hon gillar lappmögelrull hon.

 

Drog runt i skogen i jakt på något skoj.

Finns inte speciellt mycket roligt just nu.

 

Med möda går det faktiskt att hitta nån sällsynt grankotte.

Gäller att vara väldigt rädd om de som går att hitta.

Men så helt plötsligt.............................

 

Helt plötsligt kom Färghandels Vilma rusande.

 

Jag bestämde mej för att kolla var hennes bortslarvade matte var nånstans.

Det är ju tämligen vanligt att människor tappar bort sej alldeles om inte vi hundar håller ordning på dom.

 

Hittade henne och tog med henne till alla andra.

Kolla Siri, hon är fixerad vid alla människors fickor i tron om att det finns en massa gott.

 

Trevligt detta.

Helt plötsligt hade jag två brudar med mej.

Förgyllde denna iskalla tråkiga dag en hel del.

Men tro inte att jag raggar på dom, nädå jag är minsann trogen mot Molly som jag förövrigt anser att

matte borde skjutsa mej till snarast.

Så fick jag och Siri uppdraget att passa Second handaffären i ett par minuter.

 

Tjoho vad skoj jag hade!!!!!!!

Pinnaffärens alla människovalpar plus ett par kompisar till dom kom och underhöll mej.

Sex människovalpar som vill busa med mej, det är minsann rena drömmen det.

Men sen släpades jag i väg till tråkhemma.

Klenmatte bara frös trots en massa kläder och ville hem.

Sen har jag mest slappat och drömt om bättre tider.

Eller bättre, hittade ett par riktigt otrevliga bilder.

 

Titta så hemskt!

Måtte jag aldrig komma hem och hitta ett hästmonster i min soffa!

 

Eller detta ett komonster på min bil!!!!!!

Ja det är vidrigt kallt men de kan hålla till i sina monsterhus istället.

Hoppas verkligen att jag aldrig behöver uppleva nåt sånt som på bilderna.

 
 
Kasper

Kasper

25 januari 2014 20:06

Lite synd om dej är det faktiskt, som inte lärt dig uppskatta snörullningens tjusning. :) Det hade annars kunnat förgylla din dag ytterligare.
Hugahuga för dom där bilderna - inte ens jag som inte är rädd för varken hästar eller kossor törs egentligen titta!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

25 januari 2014 23:34

Kul att få lite brudar med sig i vintermörkret. Den där bilen hade nog en ovanligt bra kofångare... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards