Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 15 januari 2014

Tänk vad bra det blev!

Av Sigge Svamphund - 15 januari 2014 18:01

Trodde att deta skulle bli en sån där hemsk tråkdag.

Föll en del lappmögel när jag gjorde morgontoalett.

Sen skulle jag helt plötsligt ut och åka med min bil.

Lappmögelnedfallet blev värre och matte uppfann nya ord igen.

 

Titta!!!!!!!

Hon har minsann skjutsat mej till Molly!!!!!!

Kan bara inte bli bättre.

Molly kom genast ut och mötte mej.

 

Vi skulle ut och röra på oss en stund, pga rådande äckelväder var det inte att tänka på att åka till

nån skog.

 

Men vad händer?

Tänker den där lille Beppe flörta med MIN blivande fru??????

 

Han var minsann inte lite fräck heller.

Lukta Molly i baken ska han ge f-n i, kände hur svartsjukan började riva i mej.

Skildes från honom och hans matte och gick vidare, det ska vara jag och Molly!

 

Skönt att kunna vara på fria tassar.

Nu kunde vi ägna oss åt alla våra viktiga saker.

 

Som träna på brudvalsen igen.

Jädrar vad vi kommer att imponera med vår dans den dag bröllopet står.

 

Samma elände i Hålan där Molly bor, onödiga isen har invaderat.

Har brukar det vara underbart spa och vid gynsamma förhållanden går det att simma.

 

Jo jag vet att jag kommer att gifta mej med en kleptoman.

Varenda pinne jag hittar ska hon stjäla.

Fast vi har väldigt skoj när hon försöker få tag på dom.

 

Hm jag som tänkte att jag skulle visa att jag faktiskt är mån om mitt utseende fast jag inte behöver

ragga längre.

Gick inte, onödiga isen vägrade dö.

 

Jo du förstår älskade Molly att den här grenen har jag hämtat och den är MIN!!!!!!!

 

Men jag sa ju att den var min!!!!!!

Släpp!!!!!!!!

 

Jaha så var den Mollys då.

Är ju bäst att visa att jag är gentlehund.

 

Men den jag har framför mina tassar den kan du bara glömma att du ska ha!

 

Alltså hon kan vara beräknande.

Smyger upp bakom mej och sen försöker hon rycka åt sej det som är mitt.

 

En gång för länge sen då hade jag en stor bra pinne.

Men ok, det är ju bra att Molly är mån om att hålla sin kropp i trim och träna sina muskler.

Ska nog egentligen vara stolt över att min blivande fru delar mina intressen.

 

Jag är väl inte sämre hund än att jag kunde hitta en egen.

Tog tid innan Molly upptäckte att jag också ägnade mej åt träning och denna lyckades jag behålla.

 

Nästan hemma hos Molly igen.

Titta så hemska vi blir i pälsarna.

Alldeles vita av äckliga lappmöglet.

 

Hallå!

Det brukar finnas matservering här och jag är hungrig.

Jo min blivande svärmor hon vet vad hundar behöver så både jag och Molly fick mat att äta.

 

Molly är lika bra som jag på att berätta att vi svälter.

Där sitter människorna och fikar och vi får ingenting.

Fast vi blev bjudna.

Tack Molly för väl utfört arbete med att få mattarna att fatta allvaret med svältande hundar.

Sen var det de korkade mänskliga påhitten med att åka hem, mycket dumt.

Matte uppfann ännu fler ord för det var rejält halt och spårigt.

Framför trevliga torra vägar utan lappmögel.

Slappade och drömde om Molly.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

Sen blev jag upptagen.

 

Svamp menar blodpuddingtorken kom fram.

Affären hade bra pris på sån så nu doftar det ljuvligt hemma hos mej.

Nästa gång jag träffar Molly ska jag kolla om vi kanske ska ha torkad blodpudding som bröllopsmiddag.




 
 
Kasper

Kasper

15 januari 2014 19:12

Ni har verkligen äktenskapstycke, du och Molly. :)
Här faller det också lite vitt, varenda dag. Inga mängder, precis bara så att det blir halt.
Nu vill vi ha sol i stället!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

15 januari 2014 22:14

Men så mycket onödigt lappmögel ni har uppe hos er !
Här nere är det fortfarande barmark :)
Kan du tänka dig att min matte ätit stekt Blodpudding och Bacon , vitkål o rårörda lingon till middag idag ?!
Hon påstår att det var mums fili baba :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

15 januari 2014 23:42

Skönt att pinnarna stannar inom familjen i alla fall! Du får se till att inte nån liten Beppe kommer och snor nån pinne - eller Molly! Det gör väl inget att det snöar lite. Det viktigaste är väl att få gå ut med blivande frun ändå... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Pelle

Pelle

16 januari 2014 06:40

Nu så, nu har matte läst ikapp hos dig. Bröllopsplaner? med en stöldbenägen dam. Hmm, låter besvärligt. Hoppas lappmöglet försvinner snart, är kallt om mage och tassar

http://pellepressar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards