Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Tankens makt

Av Sigge Svamphund - 13 januari 2014 18:15

Usch!!!!

Ännu vidrigare fulvinter idag, morgontoa i 15 avskyvärda minus då går jag inte

och sover precis.

Sen visste jag att jag var lovad att få åka bil.

Matte hade haft nån plan om att på väg till Eskilstuna så skulle vi ta en rejäl långrunda

i bra skog.

Ställdes in med hänvisning till griskylan.

 

Titta så griskylan ställer till det.

Stackars träden blir alldeles fulla med istappar.

 

Samma gamla tråkskog idag.

Jag som hade planerat för bra skog jag.

 

Berhövde ägna mej åt sånt här.

Tur att lappmöglet inte kommit i såna mängder att jag inte når mina livsnödvändiga granar.

 

Märkligt väderfenomen.

Solen skiner men i skogen ligger dimman tät.

 

Blev ganska spöklikt om man tittade åt solen genom dimman.

 

Fast egentligen var dimman konstgjord.

Det var de där onödiga lappmögelkanonerna i skidbacken som åstakom den.

Insåg att jag inte hade i backen att göra och gå vilse i lappmöglet.

Drog runt en stund tills matte påstod att vi skulle gå hem.

 

Om jag står alldeles stilla och tänker riktigt, riktigt intensivt på att jag faktiskt vill träffa lite hundkompisar

undrar om det fungerar?

Matte frös och släpade med mej.

 

Bevisat!

Tankens kraft fungerar för här möter jag Siri.

 

Hann knappt hälsa på henne innan Färghandels Vilma också dök upp.

Detta ska jag praktisera ofta, tänka intensivt på nåt så händer det.

Nästa projekt, självklart att tänka bort fulvintern.

Gick hem en liten stund sen skulle jag ut och åka.

Satt i min bil medan matte uppfann en ny icke publiceringsbar ordlista medan hon grävde fram bilen

och med möda fick bort isen från framrutan.

 

Hej Eskilstuna!

Undrar om det hänt nåt sen sist?

Jo de har också drabbats av fulvinter förstås.

Gick till mattes mamma,

Blev anklagad för att vara en extremt larvig hund.

Först vägrade jag gå uppför trappan om inte matte var med, trodde att hon kanske tänkte överge mej.

Sen satt jag utanför toadörren och grät högljutt medan jag trodde att hon spolade ner sej.

Var egentligen törstig men hålla koll på matte var viktigare.

 

Titta jag ska få nåt.

Mattes mamma hade minsann tittat i min låda i frysen.

 

Jo det blev ett helt gäng med utsökta köttbullar.

 

Jo jag vet att jag fått köttbullar.

Men inte behöver ni äta upp de där mackorna själva eller????

Jag är faktiskt en hungrig hund.

Fick macka också.

Sen var det dags att åka hem igen.

För en liten stund sen så kom faktiskt Siri och hälsade på mej en snabbis.

Hennes matte skulle hämta nåt, men vi träffades ute i trappan för Siri tror att katter ska jagas och

ingen får jaga mina katter.

I morgon hoppas jag att det är varmare igen så jag kan göra nåt roligt.



 
 
Kasper

Kasper

13 januari 2014 21:50

Väldigt många minusar! Faktiskt lite fler än jag hade.
Det är kallt, och kylan vill gärna tränga sig in hos mig, i husets liksom ytterkanter, så nu tar vi till elvärmen också. Här på kontoret, för annars vitnar mattes fingrar.
Det där med tankens kraft - det måste jag öva!!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

13 januari 2014 22:42

Brrr så kallt ni har det !
Här hade vi -9 inatt och vi har fått snö , hela 3mm :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

14 januari 2014 10:05

Det där med tankekraft har jag inte praktiserat. Vet inte om min hjärna är gjord för det? Kanske man skull testa... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards