Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Sigge Svamphund - 6 januari 2014 17:55

I dag så behagade faktiskt matte att skjutsa mej till bra skog.

Passerade där Molly bor och hoppet vaknade...............nä en annan dag i veckan.

Må en annan dag komma snabbt för nu är det minst 348 år sen vi sågs senast.

 

Hamnade i Gröna männenskogen.

Bra för där brukar jag alltid ha en massa trevliga sysselsättningar.

 

Typisk trevlig sysselsättning som jag ägnade mej åt i miljarder med olika bäckar, diken och pölar.

Min päls har aldrig nånsin tidigare varit i ett sånt superskick som nu.

 

Där framme är mitt vinterdass.

Struntade totalt i det idag, ingen fulvinter så då behövs det inte.

Hur som helst är granar oslagbara.

 

Kom nu, jag har bestämt vart jag ska.

Hade så bråttom att jag blev alldeles suddig.

 

Passade på att jobba.

Men Blek taggsvamp med passerat bäst föredatum de får bli kvar i skogen.

 

Så underbart!

Min bästa spagrop är nästan en sjö.

Tänkte faktiskt stanna kvar i den och bara njuta, mer vatten till mej!!!!!!!!

Men jag skulle vidare.

Hade en hel del att greja med efter vägen, typ 47 miljoner spagropar och en del annat.

Tar sin lilla tid när jag måste prova alla.

 

Drog in i skogen.

Här inne finns det alltid en massa trevligt om man är hund,.

 

Vad säjs om fina kantareller 6 januari?

Känns väldigt bra att kunna jobba, hittade mängder med trattkantareller också.

 

Titta, min bästa bäck i den skogen.

Full med ljuvligt vatten och på andra sidan perfekt inpackningsskum.

Glöm att du ska över till skummet sa hon som inget begriper om pälsvård.

 

Ja, ja stå du och ta töntbilder på forsande bäck, då märker du inte vad jag gör.

 

Aj då, hon hörde minsann plasket när jag tog saken i egna tassar.

Blev underbara inpackningar, sen sköljde jag bort dom när jag skulle tillbaka till matte igen.

 

Jobbade mera och hittade Frostvaxingar.

Tycker att det kan fortsätta så här tills det är dags att jobba som murkelhund igen.

 

Tänk min gamla godistall är fortfarande pålitlig.

Växte minsann en massa godis på den idag.

 

Skuminpackningar kan man aldrig göra för många.

Hittade ytterligare en liten bäck med en massa välgörande skum.

Känns mycket bra ifall jag nu kommer att ha sån tur att matte skjutsar mej till Molly i veckan.

Hela jag kommer att stråla.

 

På väg hem efter drygt tre timmar i skogen.

Titta uppe i trädtopparna, solen har vaknat.

Ganska sällsynt företeelse just nu.

Åkte hem och drömde om Mollydejt medan matte höll på med tråk.

Gick ut på eftermiddagen och hade sån tur att Prylaffären hade öppet bara för min skull eller nåt.

Hur som helst serverades jag en massa godis där.

Hoppas jag kommer iväg till nån annan trevlig skog i morgon




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards