Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 23 november 2013

Får väl vara glad för det lilla

Av Sigge Svamphund - 23 november 2013 18:15

Förutsatte att matte skulle skjutsa mej till nån trevlig skog idag igen.

Gärna nån som jag inte har besökt på länge eller så.

Nädå, skylldes på en massa mänskligt tråk så jag skulle få hålla mej i hemmaskogarna.

 

Nähä, inte ens några trevliga hundkompisar i sikte.

Tänkte att det skulle ha kommit nån och förgyllt min tillvaro.

 

Alltså det är mest synd om mej i hela världen.

Ingen skoj skog, inga hundkompisar, absolut ingenting.

Gick i alla fall vidare i min deppiga tillvaro.

 

Tjohoo!!!!!!!!!

Färghandels Vilma hade minsann spårat mej genom skogen och kom rusande.

Fast jag sprang i väg och kollade vilken människa hon hade med sej.

Kan bli trevligt bus då.

 

Jodå Vilmas matte kunde mycket väl tänka sej att ha dragkamp med mej.

Vilma däremot försökte hela tiden berätta för matte att hon aldrig får nåt godis.

 

Hade tur för Vilma skulle åt samma håll som jag.

Passade på att visa henne vilken stark och vältränad hund jag är.

 

Passerade sjön och tog ett par snabbdopp.

Vilma var tyvärr inte alls intresserad av att bada.

Gick vidare i skogen och så brast jag i uppmärksamhet ett ögonblick.

 

Va?

Jag är helt plötsligt ensam!

Tydligen skulle Vilma gå hem och öppna sin affär.

Jag fick fortsätta att roa mej på egna tassar, kollade arbetsplatser men det fanns bara tråktrattisar.

 

Enligt tråkmatte hade jag inget att göra på kyrkogården heller.

Ja men jag tänkte.................... vad jag nu hade haft för planer så blev de i alla fall inte av.

Fortsatte med mina vanliga hundgöromål ett tag till i skogen.

 

En gång var detta genomfartsgatan i Malmköping.

Återstår en smal stig och en massa kravallstaket och djupa hål överallt.

 

Förresten så tänker ringblommorna börja blomma nu.

Antar att vintereländet blir överhoppat i år.

Gick till Pinnaffären.

 

Matte shoppade loss ordentligt.

En hel hög med såna här svampar, fast hon ska inte ha alla själv.

Tydligen är det en massa andra svampnördar som också ska ha såna och matte har inte ens tagit hem sina.

 

Jag hämtade en kotte i kotteförrådet och försökte få Pinnaffären att begripa att det är väldigt,

väldigt synd om mej.

Typ att jag behöver skjutsas till bra ställen varje dag och bada mer.

För att inte tala om att det aldrig nånsin är nån som umgås med mej.

Världens ensammaste svamphund det är jag det.

'

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

23 november 2013 19:02

Nu tycker jag allt att du är lite pipig , Sigge !!

http://kjellebus.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

23 november 2013 19:05

Jo du... "Världens ensammaste" "Mest synd om dig i heeela världen"
Jag får erkänna att jag inte håller med riktigt riktigt :)
Jättefina svampar där i pinnaffären! Kotten är väl för att markera antar jag ;)
PUSS på dig go'gubbe!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

24 november 2013 00:10

Jaa du Sigge, det kan sannerligen inte vara lätt att vara du... tur att åtminstone pinnaffären tycks fatta vidden av ditt elände...
;)

http://kasperian2.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

24 november 2013 08:01

Måste erkänna att du ser ut att lida väldigt på den där bilden.

http://mollesnutten.bloggplaten.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards