Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 september 2013

Av Sigge Svamphund - 28 september 2013 18:04

Väntade i evigheter på att komma ut på min sedvanliga långrunda.

Så råkade matte försäja sej och jag tänkte inte vara inne i en sekund till.

 

Nå var är ni?

Jag har väntat i minst en hel minut nu.

Mitt tålamod var noll.

 

Nu har det gått två minuter.

Stuntar totalt i att jag sitter mitt i gatan, tänker inte missa nåt.

 

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!

Väntade min 3 minuter vilket är 2 minuter och 59 sekunder för mycket.

Mina bästa människovalpar Oliver och Adam tillsammans med sin pappa och mattes mamma.

Har inte träffat människovalparna på evigheter.

 

Skulle gå och kolla på nåt.

Mycket intressantare med fontänen

Oliver begrep omgående att jag behövde bada i den.

 

På mitt torg var det Bonden marknad och dit skulle människorna.

Fanns inga trevliga saker att handla åt mej så jag ägnade mej åt bus med människovalparna.

När människorna tittat på allt ointressant så blev det trevligare.

 

Gick till lekparken och röjde loss.

Mycket skoj.

 

Adam han gungade jättehögt.

Gungor är inga bra hundsaker så jag pysslade med annat.

 

Kollade Oliver som lekte balanskonstnär bland annat.

Efter att ha roat oss där ett tag så skulle vi gå hem till mej.

 

På väg hem så passerade vi Prylaffären.

Jag passade självklart på att visa att där serveras det minsann alltid godis till sugna hundar.

 

Gick hem till mej.

Volvo ville umgås med sin gamla husse.

Så klart de bodde ju tillsammans i 12 år så han hade säkert en del att diskutera med fd husse.

 

Jag och människovalparna röjde loss ordentligt.

Matte placerade vi vid spisen där hon i vanlig ordning fick göra pannkakor.

 

Du Oliver, jag är väldigt godissugen.

Perfekt med människovalp som vet var mitt godisförråd är beläget.

Han hittade grisknorrar åt mej.

 

Persiennen i mitt och mattes sovrum hade pajat.

Men Marcus och mattes mamma fixade och trixade och lyckades fixa det.

 

Sen åt alla människor en massa pannkakor.

Jag låg under bordet och trodde som vanligt att jag skulle svälta ihjäl.

 

Det ordnade sej.

Först gav människovalparna mej massor och sen fick jag många av Marcus.

Blev väldigt mätt och belåten.

Så kte alla människor igen.

 


Jag behövde uppsöka en gran och helst jobba en del så jag tog med matte till närmaste skogen.

 

Det är svårjobbat nu.

 

Hittade i alla fall några trattkantarellvalpar.

Med tur är de tillräckligt stora till Skånska flockens ankomst på fredag.

 

Försökte jobba mera.

 

Jodå två Svarta trumpeter en valp och en tonåring.

Löjligt lite.

Hade planer på att gå och bada men då försökte det komma svampvatten så jag struntade i det.

Gick hem och slappade i stället.

I morgon ka jag roa mej igen.

Ska träffa katten Pelle Bomans matte och så ska vi kolla en ny skog.

Undrar om jag kan hitta 10 svampar?





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards