Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 september 2013

Av Sigge Svamphund - 26 september 2013 18:02

Var lite kylslaget att göra morgontoalett.

Såg dessutom nåt väldigt otrevligt, onödiga isen hade invaderat en liten vattenpöl.

Ska absolut INTE vara slut på badsäsongen redan.

Blev skjutsad till skog eftersom det fortfarande jagas skogar till skånska flockens ankomst.

 

Till och med i skogen hde frosten försökt anfalla.

Stackars smultronbladen fryser säkert.

 

Jag hade välddigt bråttom.

Där framme är Vithajssjön, höll på att få magsår av oro.

Tänk om.....................................

 

Phu!!!!!!!!!

Det ser alldeles okej ut, ingen onödig is i sikte inte.

 

Passade självklart på att bada en massa.

Litar inte alls på onödiga isen, visar den sej på vattenpölar så kan den dyka upp på andra ställen som

alla mina sjöar.

 

Men vattentjuven härjar, den här båten ligger snart på torra land.

 

Äsch, lupinerna blommar.

Alltså håller det på att bli sommar igen.

Känns bra varken onödig is eller lappmögel alltså.

 

Så tog jag itu med dagens uppdrag.

Kolla om det skulle vara lämpligt att valla skånsk flock här.

 

Nä så här små trattkantarellvalpar lär inte hinna bli vuxna på en vecka.

För övrigt nästan de enda som fanns, hittade typ fem vuxna.

Nomalt brukar en korg fyllas snabbt på nån liten fläck där.

 

Dagens glädjeämne.

En liten spagrop, men det blev alldeles ljuvliga lerinpackningar i den.

 

Här inne borde det vara mattor av rödgul trumpetsvamp.

Inte minsta lilla valp hade fötts och inga som dött torkdöden heller.

Bara alldeles dött och sterilt.

 

Dagens spöksvamp, en Biskopsmössa.

Mina skogar är så ökenlika att till och med svamparna spökar.

Matte har aldrig varit med om ett så katastrofalt år efter drygt 50 år i svampskogarna.

Kärr som inte varit torra sen 1912 är rena öknen.

Avskyvärt är det.

 

Hörde Hälge som frustade och stånkade.

Troligen var han på jakt efter Hälga för att tillverka valpar, men han visade sej aldrig för oss.

 

Trodde faktiskt att jag hade allvarliga hallucinationer när jag hittade ytterst lite vatten på ett ställe.

Räckte bara till tassinpackning men får vara glad för det lilla.

 

Gick tillbaka till Vithajssjön.

Jag badade och matte ispekterade tranbären.

De mognar nu och nån dag ska vi nog åka till ett ställe och plocka såna.

 

Min stora spagrop är under all kritik.

Jag brukar faktiskt kunna simma i den normla år.

Åkte hem och slappade.

På eftermiddagsrundan så inkasserade jag mera lön i Pinnaffären.

Har tydligen jobbat så bra att jag var värd ett grisöra till.

Smällde självklart i mej det på plats.

I morgon ska jag roa mej säjs det, men matte vägrar berätta vad jag ska få göra.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards