Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 september 2013

Av Sigge Svamphund - 24 september 2013 18:07

Tänkte inte alls göra någon morgontoalett.

Var nedfall av synnerligen välbehövligt svampvatten och som alla vet ska jag INTE gå

ut och skadas då.

Släpades i alla fall ut.

Sen tänkte jag sova bort resten av dagen.

Nähä, skulle ut och åka.

 

Svampvattnet fortsätter att falla och jag ska tydligen åka till Eskilstuna.

Åka bil när det faller svampvatten är helt ok för i den blir jag inte skadad.

 

Kliva ur min bil????????

Är du inte klok, det faller svampvatten och jag ska INTE skadas!!!!!!!

Du kan gå själv, jag tänker passa bilen, slut på diskussion!

Släpades brutalt ut ur min bil helt utan hänsyn till min hälsa.

Hamnade hos mattes mamma.

Bleklagade mej mycket och länge om hur fullkomligt hänsynslös matte är.

Dessutom måste jag lära matte att välja tid när vi ska besöka hennes mamma, för tidigt för lunch idag också.

 

Åka?

Nä du jag tror faktiskt inte det.

Faller säkert svampvatten och jag kommer att skadas, kan bo kvar här tills det slutar.

Men eftersom mattes mamma skulle åka med mej så insåg jag att det var lika bra att följa med.

Passade bilen medan människorna handlade tråk och sen skjutsades mattes mamma hem.

 

Fortfarande på väg hem.

Svampvattennedfalet har upphört och jag ska besöka en skog en stund.

Behövde uppsöka nån gran och helst jobba en del också.

 

Titta jag hittade sällsyntheten kantareller!

Tallbarren är normalstora så det syns hur små svamparna är.

 

Letade reda på ett markeringsverktyg i form av en gammal pappersmugg ifall jag skulle fynda mer.

 

Jodå, vad säjs om en Svart trumpetsvamp som har försökt klä ut sej till murkla?

Hittade en del normala också.

 

Jobbade vidare.

Fortfarande trögjobbat så jag är glad för alla arbetsplatser som innehåller nåt.

 

Finns hopp inför skånska flockens ankomst.

Har fötts en hel del valpar och med svampvattennnedfallet kan de nog bli ännu fler.

 

Hittade en del som hade nått rejäl storlek också.

Kanske kan bli lite ordning i mina skogar.

 

Trattkantarellvalpar är det gott om.

När till och med matte blir glad för såna då är det svampbrist.

Åkte hem.

Slappade medan det föll mer svampvatten.

Var ute på eftermiddagen, inventerade i Pinnaffären och träffade faktiskt Whippet Scilla.

Blev bara en snabbejt.

Bäst jag sköter mej om jag ska gifta mej med Molly, tror inte hon gillar om jag dräller med för många brudar.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards