Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 september 2013

Av Sigge Svamphund - 23 september 2013 17:57

Mycket bra hunddag.

Förstod att jag skulle till skogen eftersom matte tog svampkorg och anda viktiga saker

när jag skulle på långrunda.

 

Men vad är detta?

I alla fall inte skogen, jag har hamnat på torget hemma och är tillsagd att vänta.

 

Lönade sej att vänta.

Molly kom i sin bil så vi skulle ut tillsammans

Dejter tackar jag aldrig nej till.

 

Bäst att hålla koll på vart vi egentligen ska nånstans.

Kände igen vägen länge, men sen blev det alldeles nya och obekanta vägar.

 

Till slut kom vi ut på fria tassar.

Nåt underligt skärmskydd och en del annat ointressant krafs.

 

Matte lyckades faktiskt hitta en liten sprängticka.

Men den är kvar, hon hade inga verktyg med sej.

 

Tg med Molly på en trevlig väg istället.

Den som tittar noga kan se att hn gör allt för att komma åt kotten som jag har i munnen.

 

Drog in i skogen i jakt på nya arbetsplatser.

Om knappt två veckor så kommer Skånska flocken och hälsar på mej och tills dess måste jag ha hittat

skogar där det går bra att jobba.

 

Snälla människor...................

HJÄLP MEJ!!!!!!!!!!!!!

Kleptomankärringen Molly har snott skogens allra bästa kotte, den var faktiskt MIN!!!!!!!!!

 

Lyckades återta kotten och Molly skaffade sej en liten nätt tandpetare istället.

 

Fast den tänkte självklart jag lägga beslag på.

Men som den gentlehund jag är så fick hon behålla den.

Men det hade varit bättre att jag hade behållit den, i alla fall tycker nog Mollymatte det.

 

Hoppsan!

Vet inte riktigt vad Mollymatte pysslar med.

Antingen så fällde Molly sin matte med hjälp av pinnen eller så tror Mollymatte att hon ska lära sej att

känna doften av mycelet precis som jag gör.

Jag satt länge som förstenad och bara stirrade på de mänskliga tilltagen.

Mollymatte hittade inga svampar och kunde tydligen inte känna nån myceldoft så hon kravlade sej upp.

Nix inga mänskliga skador heller.

Drog runt i skogen utan att hitta nåt spännande.

 

På väg tillbaka till bilen.

Var folk där och klantmatte hade glömt mitt onödiga koppel i Mollys bil.

Alltså delade jag och Molly onödigt koppel en stund.

 

Människorna fikade och jag och Molly drack vatten och käkade mat.

Man blir hungrig av dejt och nya skogar.

Hamnade i bilen för nu skulle vi till nästa skog.

 

Titta vad de hittade åt oss!!!!!!!!!

En osimmad sjö.

 

Nå??????????

Sa vi få bada i år eller???

Jo det blev bad, fast inte så många enligt klenmänniskorna blåste det svinkallt.

Äsch, de kunde ha gjort oss sällskap i sjön istället för att stå och frysa.

 

Gick till en annan skog och försökte jobba.

Svårjobbat där också.

 

Oj då, Mollymatte tänker gå annorlunda vägar.

Bäst att vi håller koll så vi inte tappar bort henne, läs hon går alldeles vilse.

 

Hamnade i bilen igen.

Nu skulle vi åka hem, lika skönt det för jag var en ganska trött hund.

Men var tvungen att hålla koll ifall det skule finnas nåt spännande.

 

Jodå, titta vilka märkliga figurer det finns efter vägarna i skogen.

Väldigt söt är den.

Såna finns inte i mina hemmaskogar.

 

Detta är vad jag jobbade ihop idag.

En massa pepparriskor.

Matte är inte så jätteförtjust i dom, men det finns bättre behövande.

 

ämnade alla såna i Pinnafren.

Där inne visade Molly igen vilken kleptoman hon är.

Vi fick VARSIN pinne varvid Molly självklart försökte stjäla min.

Jag och Molly har allvarliga planer på att vi ska slå till och gifta oss.

Pinnaffären har lovat att i så fall fixa en brudbukett till Molly bestående av grisöron.

Tänkte oss ett bröllop på badudden i Hålan.

Några bloggkompisar som vill komma??????

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards