Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 september 2013

Av Sigge Svamphund - 21 september 2013 18:06

Måste börja med att visa er en bild som jag glömt ett par dagar.

Ni vet Malmköpings Pinnaffär..............

De tillhandahåller ju inte bara pinnar till svamphundar utan har blommor som bisyssla.

Görs en o annan bukett där bland annat.

 

Visst är denna vacker?

Och titta riktigt noga på den, inte nog med att den innehåller kottar.

Det är även peparriskor med i den och de är uppletade av mej.

Såna buketter uppskattas även av svamphundar.

I dag skulle jag inte alls bli skjutsad nånstans, matte pstod att jag kunde ta det lite lugnt.

 

Passerade både Heden och tråkspårvägenutan att se en endaste snygg brud.

 

Bestämde mej för att gå och bada.

Måste ju liva upp tillvaron på nåt sätt.

 

Äsch!

Inte sjutton gick det att simma inte.

Vattentjuven härjar ju fortfarande och det blir värre och värre.

 

Jobba kanske skulle kunna fungera i alla fall.

 

En hel del av mina Svartnande kantareller har dött torkdöden, men det har fötta lite nya valpar.

Hoppas att de kommer att överleva.

 

Jobbade mera.

Här ska det finnas en massa Svarta trumpeter.

Fanns lite nyfödda valpar som jag verkligen hoppas att de överlever och att det öser ner svampvatten.

 

Jaha så här gå det när jag inte håller ordning på mina stälenn.

De har minsann varit här och grävt ner ett onödigt rör, alltså har ett av mina spa försvunnit.

Just nu är ju alla borta, men det kanske kommer svampvatten nån gång i framtiden.

 

Efter Dunkvägen hade de grävt nya onödiga diken också.

Hörde att matte babblade i telefonen, men lyssnade inte.

Tänkte leta efter min dunk, fick inte leta efter dunken.

Blev blåst på att gå och bada mer också skulle hem.

Var sur kändes fullkomligt onödigt att gå hem.

Var bara hemma en liten stund innan jag skulle gå ut.

 


Det ta var ju trevligt.

Mattes mamma kom och tydligen skulle jag ut och åka med henne.

Jodå vi åkte och åkte.

När vi kom till Strängnäs blev jag rejält orolig eftersom matte körde.

Hennes vilsekörningar där är ju världsberömda, men på nåt sätt kom vi rätt utan att hon hamnade fel.

Sen kördes det rally över den där enligt matte fullkomligt avskyvärda Strängnäsbron.

Beundra utsikten det kunde mattes mamma göra nån annan gång , brn ska passeras i 390 eller nåt.

 

Hm, här har jag aldrig varit.

Mycket trevligt med vatten som jag självklart tänkte provsimma omgående.

 

Hade hamnat här.

Mattes mamma ville hit och fika och ville ha sällskap så då följde vi med.

 

Perfekt fikaställe  

Fast alldeles för långt ner till vattnet annars hade jag slängt mej i omgående.

 

Matte som inte äter nåt som haft ögon käkade ostmacka.

Den var egenligen två, en med tomatmarmelad och en med ost och äckelsallad.

Smakade på osten som var utsökt.

 

Mattes mamma åt sån här macka med nån hjort på.

 

Jaha, jag får väl ligga här och drömma om att provsimma en ny del av Mälaren.

Sen blev det riktigt intresant.

Matte hittade en fästing på mej.

 

Usel bild, men den enda av många som ens blev nåt.

Det kryllade av vithajar i vattnet.

Matte kastade i min begagnade fästing och vithajarna slogs om den!

Enligt matte bevisar det att de där fruktansvärda odjuren äter allt som kommer i deras väg.

Hon slängde i två av mina godisbitar också de slogs de också om.

.  

Finns det möjigen nåt till en utsvulten svamphund?

Mackorna var så dyra att macka till mej var visst inte att tänka på, 

Jo jag fick smaka sån där hjort, var alldeles utsökt gott.

 

Gick i väg och hittade ett bra ställe att bada på.

Mycket simvänligt även här.

Känns väldigt bra att ha provsimmat en ny del av Mälaren.

Skulle åka tillbaka igen.

 

Såg en arbetsplats med svampar.

Men de svamparna ville trollen ha så jag var storsint nog att låta dom behålla de få som växte.

Såg ut om om de höll på och förberedde middagen.

 

Skulle tydligen bli party i kväll också.

Ett annat gäng med troll övade på kvällens musik.

Hoppas att de har jätteroligt.

Halvvägs hemma så blev det väldigt bra.

Matte stannade vid min bra sjö där jag brukar bada.

Blev ett gäng bad där också, mycket skönt.

Den här dagen som först verkade bli tråkig blev ju faktiskt väldigt bra.

Undrar om jag kan ha samma tur i morgon?

 




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards