Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Lyckats jobba lite

Av Sigge Svamphund - 18 september 2013 18:00

Hamnade i min bil när det var dags för långrunda.

Trodde ju självklart att det skulle bli nån bra skog.

 

Nähä, blåst!

Detta är inte skogen, det är Eskilstuna.

Skulle visst hälsa på mattes mamma och så skulle matte nåt tråk.

 

Människor har ju fortfarande korkade idéer om att det inte alls är lunchdags 9.30 på förmiddan.

Fast det är nåt på gång till mej som skulle kunna liknas vid lunch.

 

Efter en vända i mikron sä finns det nåt i min matskål.

Jodå, bldpuddning.

Normalt väldigt gott, men nu var den varm.

Jag äter INTE varma saker så jag la mej och surade under bordet medan människorna fikade.

 

Nu är det inte varmt så jag kunde smälla i mej all blodpuddning.

Skulle åka.

 

Tråk.

Passa min bil och ICA Maxis parkering medan matte handlade tråk.

Skulle åka hem.

 

Matte hade den goda smaken att stanna vid Spökskogen.

Satte genast igång med att jobba.

 

Titta det har faktiskt fötts små kantarellvvalpar, undrar om de kommer att bli vuxna?

 

Men mina Svarta trumpetvalpar hade minsann växt och blivitt vuxna.

När inte ens matte gnäller om att jag hittar såna då är det svampbrist.

 

Ni ser de har blivit riktigt stora.

Blev faktiskt flera liter.

Mer svampvatten så kan det kanske bli ordning i skogen.

 

Hittade ett par brunsoppar också.

Men de var för gamla så de är kvar.

Åkte hem och slappade.

Skulle på eftermiddagsrunda.

 

Mer jobb.

Hittade två Stolta fjällskivlingar.

En skymtar bredvid mej, men de är vanligt små pga äckeltorkan.

Sen hade jag viktigare saker att göra.

 

Struntar helt i att det är människobadplats, jag ska simma.

 

Förresten är ju människor såna badkrukor att de inte badar längre.

Gick och kollade andra badplatsen.

 

Ingen ökning av vattnet, bryggan har hamnat på torra land.

 

Den andra lilla bryggan har tydligen vattentjuven vält under sina härjningar.

Enligt matte så kommer jag att få en trevlig dag i morgon.

Fast hon vägrar berätta vad jag ska göra, nåt om att jag troligen skulle gå och sätta mej i min bil nu.







 
 
Kasper

Kasper

19 september 2013 12:53

Här sitter man i lugn och ro och lyssnar på radio, på Meny i P1.
Och så dyker DU upp där!
2Matte", ropade jag, "det är min kompis Sigge som är på radio!!!!"

Skojsigt - hörde att du tydligen försökte få smaka lite på reporter Ninas macka eller portion eller så också, hehehe.
Det gäller att uppehålla sin image! :D

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards