Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 september 2013

Av Sigge Svamphund - 15 september 2013 17:59

Sov ju borta i natt.

I går kväll så slappade jag mest, tar på hundliga krafterna att ha kurs i ny skog och 

träffa nya hundar och människor.

 

En vanlig syn.

Männikorna äter och pratar tråkprat och jag sover.

 

Dålig bild men detta är katten Pelle Boman som jag bodde hos.

Här är han tillsammans med sin husse..

Han är verklige fin för sin ålder, 16 år är han nu.

Var ute på en lite längre kvällstoalett, men då var det alldeles mörkt.

Sov gott i natt frånsett att tidigt, tidigt i morse kom Pellematte hem efter att ha skjutsat Pellehusse till

jobbet.

Skällde ut henne rejält då.

 

Första morgontoaletten.

Pelles revir är mitt revir numer.

 

En dag kan bara inte börja bättre.

Tidig söndagmorgon och jag inledde den med tunnrullning.

Alla dagar borde börja med tunnrullning.

 

Finns en mycket trevlig fyndhörna på Pelles tomt också.

Gillar fyndhörnor för hundar.

 

Sen var jag ute på en lite längre morgontoalett.

Finns många intressanta dofter på nya ställen

Sen var det dags att packa ihop mina saker för att åka.

 

På plats och mina elever börja anlända redo för dagens övningar.

 

Hårda bud direkt för eleverna.

Dåligt med växande svampar så matte planterade ut en massa.

Känns bakvänt, jag och matte är ju vana vid att det alltid växer massor utom i år.

Här är det collien Kira som övar, hon var superduktig.

Jag påtog mej det ansvarsfulla jobbet att valla Pellematte i skogen istället.

 

Gus var också jätteduktig och begrep snabbt att kantareller gav gott godis.

 

Taimi tyckte ibland att det var mycket intressantare att kolla om det fanns ekorrar att jaga.

Men när hon jobbade med svampen var hon väldigt duktig.

 

Frallan Tusker jobbade också hårt.

 

Men frallan Humla hon tyckte att kantareller var ganska tråkiga och markerade hellre trattkantareller.

 

Jag och Pellematte jobbade på själva vi.

Matte blev alldeles grön när hon såg vad vi hittat.

En blomkålssvamp.

I går hittade Humlanmatten en och idag jag och Pellematte, i mina hemmaskogar vägrar de ännu växa.

 

Alla både människor och hundar behövde en fikapaus.

Jag smällde raskt i mej min macka.

 

Va?

Men Pellematte, menar du verkligen att du tänker äta upp mackan?

Förstår du inte att jag är en utsvulten svamphund som ABSOLUT INTE åt en egen macka nyss.

Fick smaka lite till slut.

Både jag och mina elever var ganska trötta idag för vi hanar var inte på vårt soligaste humör gentemot

varandra.

 

Mer kurs efter fikat.

Taimi och Gus försökte samarbeta.

Gus markerade och Taimi tiggde godis när Gus gjorde rätt.

 

Det tar på krafterna att vara svamphundselev.

Taimi ser ut som om hon håller på och somnar.

Ungefär här bestämde människorna att det var dags att sluta.

Alla hundar var supertrötta.

 

Jaha, dags att samla ihop alla saker och gå till bilarna.

En mycket intensiv helg för mina elever är över.

 

Vd bilarna så fick alla mina elever sina diplom.

Här har Marie och Humlan fått sitt.

Sen skildes vi alla åt.

Jag skulle inleda resan hemåt.

Med tanke på mattes obefintiliga lokalsinne när det är massor med vägar var jag ganska orolig.

Skulle jag hamna i Haparanda eller möjligen Malmö i stället för hemma?

Ansåg att det räckte med vändan i Huddinge igår.

 

Gillar Pellematte hon lekte lots tills vi kom till E 4:an.

Skönt, jag insåg att jag var på väg hem.

När vi lämnat stora motorvägarna så stannade matte vid en sjö så jag kunde bada.

Kändes väldigt bra att simma en stund.

Kom hem och upptäckte att här hade det minsann kommit svampvatten.

Sen kom det lite mer, synnerligen välbehövligt.

Nu knske det äntligen kan bli ordning på vädret.

Jag är en trött hund som tänker vila så jag kan hitta på nåt skoj i morgon.

TACK Pelle Boman med människor för att jag och matte fick bo hos er.

Tack grannen Gismomatte som skött om mina katter

Tack till mina duktiga elever ckså.

Nu hoppas vi på massor med svampvatten så de kommer en massa svampar som ni kan träna på.







Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards