Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 september 2013

Av Sigge Svamphund - 11 september 2013 18:03

Skitmatte fortsätter att envisas med lugna dagar.

Hon är visst inte riktigt i form efter den där fästinginfektionen heller.

Blev i alla fall skjutsad till skog i dag också.

 

Hamnade i Döda älgenskogen.

Inga komonster i hagen, men nån annan hade passerat där.

 

Tänkte sjävklart jobba.

Det är ett elände att vara svamphund nu, är i princip arbetslös.

Här doftade mycelet men inga valpar var födda.

 

Detta är INTE skoj.

Nu är snart hela bäcken stulen, finns bara en liten rännil som knappt blöter tassarna.

Bestämde mej för att gå och kolla om sjön fortfarande fanns kvar

 

Nu ä det riktigt, riktigt illa.

Här där jag står ska jag nästan kunna simma, ska inte alls vara en massa land.

 

Den vita randen på stenen visar var normalvattenståndet ska vara.

Från stenen är det nästan 3 meter ut till vattnet.

Vidrigt, här har vi längtat efter höst med en massa svampvatten och hög klar luft inte detta skit.

Matte läste nyss att i går var det typ varmast i landet i dess trakter med nästan 25 avskyvärda plusgrader.

Max 15 ska det vara nu och blött!!!!!

Lyckdes i alla fall simm men jag fick bege mej långt ut i sjön innan det fungerade.

 

Hoppet är det sista som lämnar svamphunden.

Vill och ska jobba.

Fast här var det alldeles tomt.

 

Till och med mandelkremlorna har gett upp för torkeländet.

Fanns miljoner av dom men alla såg ut så här.

 

Här trodde jag att jag drabbatts av svåra hallucinationer.

Det fnns lite vatten, kanske att en källålder ligger ytligt precis här.

 Passade på att spaa.

 

Sopparna ska vi bara inte tala om.

Detta var den enda som fanns och den var synnerligen stendöd.

 

Ännu värre.

Nu blommar det alger i bäcken.

Har aldrig hänt tidigare, säkert äckelhettan och torkans fel.

Blev alltså förbjuden att utnyttja bäcken.

 

Nä det spelade ingen roll hur mycket jag än slet.

Fanns bara inga svampar, här borde det vara svarta fält med svarta trumpeter t ex.

 

Hittade en stackars dödförskrämd kremla som såg ut som om den försökte söka skydd hos stenen.

Död var den ju redan.

 

Nästa sjö.

Precis lika illa här som med den förra.

Där jag ligger så ska det vara sjö och inte land.

 

Det finns vatten kvar konstigt nog.

Passade på att bada mycket, vem vet snart är säkert hela sjön stulen.

 

Torkade mej ordentligt efter baden och gick till bilen och åkte hem.

Såg massor med trevliga svarta moln men nåt svampvatten kom det aldrig från dom.

I morgon så ska jag försöka hitta en del svampar som ska med på helgens kurs i Flemmingsberg.

Känns som om det kommer att bli ett hårt och mycket svårt uppdrag.

Behöver i alla fall ha några taggsvampar, kremlor och helst lite annat att visa.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards