Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 september 2013

Av Sigge Svamphund - 10 september 2013 18:05

Började dagen alldeles som vanligt.

Mattes eländiga skitprat om lugna dagar, nåt om att helgen kommer att bli hård så det är lika

bra att jag vilar mej i form.

Dumheter!

Skulle ut och åka och blev skjutsad till en skog där jag inte varit sen förra hösten.

 

Här brukar det ara vldigt trevligt, stora spa och väldigt bra arbetsplatser.

Går jag många kilometer så kommer jag till Krusbärssjön, men så långt skulle jag inte idag.

 

Undrar vad som hänt sen sist?

Tyvärr dålig hållbarhet på dofterna, kunde bara ta in senaste tiden.

 

Min superbra nästansjö där jag normalt kan simma den var minsann stulen.

Inte ens lera fanns det, bara äckligt knastertorrt.

 

Jag minns en tid när det gick att simma bredvid vägen.

Men inte nu.

Skulle kolla arbetsplatser i ett kärr som enligt matte inte varit torrt de senaste 30 åren.

Märkligt hur kan nån som ständigt är 18 år veta hur det varit i så många år?

 

Lika bra att köra igång och jobba då.

 

En trattkantarell med torra kanter.

Dagens enda av den arten, brukar vara miljoner av dom.

 

Tre sotvaxskivlingar som dött torkdöden.

 

Här ska det vara superbra spa och en massa rödgula trumpeter.

 

Jo nån gång så fanns det några få såna, men de har dött torkdöden som allt annat detta hemska år.

 

Dagens så kallade kantareller.

Tre ihjältorkade stackare.

 

Det enda som växer är dessa Honungsskivlingar.

De finns i mängder precis överallt, men är ingen matsvamp.

Tröttnade på det så kallade kärret, som faktiskt är en knastertorr öken numer.

Gick till min bil igen för att åka vidare.

Nu hamnade jag i Eskilstuna.

  

Lås upp dörren åt mej nu!!!!!!!!!!!

Känner minsann på doften att jag för en gångs skull har lyckats komma vid precis rätt tidpunkt på dagen.

 

Ja, ja sitt där och ät ni. 

Tänk inte på den stackars svamphunden som är så svag av långvarig svält att han inte ens kan sitta upp.

 

Ordnade sej.

Bjöds på vegetarisk lasagne och eftersom inte jag är vegeterian som vissa andra så fanns det en massa

skinka åt mej också.

 

Jo du mattemamma, det var så utsökt god mat och jag är mer hungrig.

Skulle jag kunna få en portion till?

Inga problem fick mer, men skinkan var visst uppäten av nån svamphund så nu blev det enbart lasange.

Gick precis lika bra.

Mätt och belåten så åkte jag hem

Har mest slappat, undrar hur jag ska fördriva morgondagen då?

En sak är säker, jag måste i alla fall till nån sjö för jag missade mina bad idag.

Men med otur har även sjöarna stulits för de förlorar mer och mer av sitt vatten.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards