Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 september 2013

Av Sigge Svamphund - 9 september 2013 18:09

Jodå, jag erkänner att jag var trött i går.

Hade ju haft en mycket upptagen helg och det tar på mina hundliga krafter.

Men efter att ha sovit orentligt så va jag minsann pigg och utvilad i morse.

Kände mej redo för en massa nya skoj äventyr.

Hamnade i min bil, passerade där Molly bor.

En dejt med henne hade inte alls varit fel för det är länge sen, men matte svängde inte.

Du ska ta det lugnt idag så inga dejter.

Dumma mänskliga påhitt!!!!!!!!!!

 

Hamnade i Krokodilsjöskogen.

Alldeles ensam och övergiven utan hundkompisar eller mänskliga vänner.

Lyckades i alla fall jobba det första jag gjorde genom att hitta en kantarell.

 

Hann inte till nån stor gran, då får en granvalp duga.

Den behöver säkert gödsel för att bli stor och ståtlig.

 

Krokodilsjön var alldeles spegelblank.

Badade självklart mycket, kände att jag behövde förgylla min dag som verkade bli ganska tråkig.

 

Tänkte, trodde och hoppades.

Men hela spabäcken var stulen.

Alltså en kantarell och stulet vatten, hundlivet är pest!

 

Fösökte jobba igen.

Trattkantarellmycelet det doftar, men det kan ju inte födas några valpar i denna öken.

 

Dagens underhållning.

Ni skulle ha sett mattes höga hopp när hon trodde att det låg en vithaj i skogen långt från sjön.

Äsch, var ju bara en gammal Hälgedel, dessutom så gammal att det hade växt mossa på den.

 

Jo bakom mej ska det vara en bäck.

Var ingen bäck där idag.

Inte fick jag låna telefonen heller för att ringa och anmäla stöld.

 

Här brukar det vara väldigt bra arbetsplatser för rödgul trumpetsvamp, kantareller, Karl Johan,

Blek taggsvamp och annat trevligt.

Totalt sterilt, fanns ingenting.

 

Samma sak här, 

Det borde ha varit alldeles svart av Svarta trumpeter.

Tomt och övergivet.

Bestämde att jag skulle trösta mej med spa i vackra bäcken.

 


Nu är det verkligen kris.

Finns inte en droppe vatten i den och då rinner den mellan Krokodilsjön och Komonstersjön

Total katastrof detta, även om det är torrt så brukar det i alla fall finnas lite vatten och inte denna öken.

 

Inte var mina lerspa på andra sidan bäcken bättre.

Bara torr stenhård lera.

 

Hittade några fler kantareller.

Får tydligen vara glad för de små jobb som jag kan utföra just nu.

 

Gick en annan väg tillbaka.

Samma elände där, bara torrt och extremt svårjobbat.

 

Med möda så hittade jag lite såna här pepparriskor.

Används till såna där finska risksallader, matte gör inte såna utan skulle ge dom till bättre behövande.

 

Det var på tiden!!!!!!!!!

Ska inte behöva vandra runt i mina skogar i flera timmar innan jag hittar ett spa.

Fast även detta håller på att bli stulet, det var mycket större förra gången jag passerade.

 

Depp.

Mitt hundliv är alldeles eländigt.

Nästan inga arbetsplatser, inga spa och allt känns pest.

 

Passerade Krokodilsjön igen.

Lekte Svamphunden i vassen.

Här borde jag kunna simma, vattentjuven försöker stjäla hela Krokodilsjön också.

Gick till min bil och åkte hem och deppade.

Har varit på vanligt tråkig eftermiddagsrunda.

Exra tråkig eftersom jag varken passerade Pinnaffären eller Prylaffären och dess godisburk.

Kan ju alltid hoppas att det blir en bättre dag i morgon





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards