Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Sigge Svamphund - 4 september 2013 18:00

Blev en sån där extremt lång morgontoalett idag.

Hamnade i min bil när jag trodde jag skulle ut på vanliga toarundan.

 

Jaha morgontoa i skogen och dags att prova jobbet som mobilhund.

Nu gällde det att försöka hitta mattes mammas mobil.

 

Här kanske?

 

Nä bara de yttepyttiga Svarta trumpetvalparna som inte växt sen igår.

 

Men nu då?

Har bara gått en liten bit och matte testade att ringa.

Jag hör minsann nåt där inne i riset.

 

BINGO!!

Där ligger mattemammas mobil alldeles ensam och övergiven.

Blev visst jubel från matte  skogen för vi hittade den på allra första försöket.

Matte ringde sin mamma från den och den fungerade alldeles felfritt så nattfukten hade inte skadat den.

 

Jo detta är ju alldeles normalt eller?

Bära runt på en påse med ris i skogen, men i riset ligger mobilen.

Ren säkerhetsåtgärd i fall det fanns fukt i den, tydligen drar ris åt sej fukt.

Kändes väldigt bra detta att även kunna lägga Mobilhund på visitkortet.

 

Va?

Gå till bilen???????

Nä jag har faktiskt mer att göra i skogen.

Fick gå en extra runda.

 

Hittade lite nyfödda trattkantarellvalpar, rena undret att de kan födas i rådande ökenklimat.

 

Träffade en skogsvarelse medan jag försökte jobba.

H*n ser hotfull ut men var trevlig.

 

Hittade en Fårticka, men den har blivit alldeles rutig av torkan.

Det r inte lätt att sköta svamphundsjobbet nu inte.

Sen fick jag inte vara kvar i skogen, enligt matte skulle vi hinna till Eskilstuna och lämna stan igen innan

nåt kaos skulle bryta ut där.

 

Kollade om det hänt nåt sen sist.

Nää inget speciellt intressant.

 

Lämnade mobilen till mattes mamma som var så glad för att den kom tillbaka ooch fungerade.

Slappade för det tar på mina hundliga krafter att leta mobil.

 

Öppet kylskåp, undrar om det är lunch på gång?

Nähä, alldeles för tidigt tydligen så det blev fika.

Gick bra det också.

Sen skulle jag med och fixa andra saker.

 

Började väldigt bra.

Stopp vid Grisöronaffären, jag hade nämligen fått hittelön av mattes mamma så nu skulle det shoppas.

 

En mycket trevlig påse innehållande, Hälgeburgare, grisknorrar och lite annat godis.

Tror jag ska hitta mobiler varje dag.

 

Jo, jo när en kändis som jag kommer till Eskilstuna så har de börjat med avspärrningar för att jag ska

ha fri passage med min bil.

Tyvärr syns inte alla kravallstaket på bilden.

Medan matte var på Arlomattens tråkjobb så njöt jag av att inse att staden förbereder mina besök.

Glädjedödarmatte påstod att det inte alls var för min skull utan nån tönt som tror han är kung skulle

komma senare.

Var därför matte stressade för att hinna bort innan.

Synd tycker jag för det hade varit bättre att vi stannat, hade jag visat mej hade självklart all

strålglans hamnat på mej i stället.

Hade kännts bra att få ta emot folkets jubel.

Åkte hem.

Fick inte alls smälla i mej allt godis på en gång.

Det är MITT godis som är köpt för MINA pengar då äter jag hur mycket jag vill när jag vill!!!!

 

Tröstade mej vid Prylaffären. 

Berättade att jag ALDRIG får godis hemma, hade framgång blev bjuden på mycket.

Var en sväng i Pinnaffären också.

Ny service där, nu finns det grankottar också.

Uppskattas mycket av mej.

 

Tillbaka vid mitt hus träffade jag grannen Theres som insåg att det ALDRIG är nån som busar med mej.

Alltså blev det en massa trevligt bus där också.

 

Svampbristen är ju extrem i år.

Men en ny art är funnen.

Jag tror att den heter gammal Norsk kattsopp.

Enligt matte heter det Paddis Norsk skogkatt 16 år har hittat lämplig sovpats i svamptorken


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards