Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 september 2013

Av Sigge Svamphund - 3 september 2013 18:09

Har haft en skogsdag men en sån där mindre bra som inträffar en

gång per år.

Såg hur matte fixade med kaffe, ryggsäck och andra viktiga saker i morse.

Åkte väg och hamnde där min långa Sörmlandsledsetapp börjar, där väntade mattes mamma.

 

Lika bra att se till att vara först.

Är inte alldeles säker på att människorna hittar, men jag har ju stenkoll på mina skogar.

 

Inte hade nån fyllt på mina spa heller.

Hittade bara uttorkade fd spagropar.

Min päls kommer snart att vara i uruselt skick igen.

 

Va?

Ska jag inte jobba som svamphund??????

Tänker ni verkligen ägna er åt de där tråklingonen????

 

Försökte i alla fall jobba.

Sist jag var här hittade jag Karl Johan, fanns inga idag.

Inga andra svampar heller, skittorka.

 

Den svamphund som söker finner.

Hade fötts några några yttepytte små svarta trumpeter.

 

Min utsöka nästansjö.

Undrar om det nånsin mer kommer att bli en sjö?

Tror det var nån gång sent i våras eller början på sommaren som det senast gick att bada här.

 

Sen skulle det bara plockas sånt här tråk.

Begiper inte varför svamp är mycket roligare.

 

Tänkte hjälpa till, men plocka lingon är fortfarande inget hundjobb.

Provar varje år men det går lika illa varje gång.

Lyckas bara riva up en massa ris.

 

Fast det är väldigt vacker skog där.

Mattes släkt har visst plockat lingon här i 120 år nåt sånt.

Antar att det alltså var i mattes barndom.

 

ÄNTLIGEN dags för väsentligheterna.

Mattes mamma är snäll hon och har två stora mackor som BARA är till mej.

 

Va?

De var inte alls till den extremt hungrige svamphunden

Jag fick en vanlig trist ostmacka av matte.

 

Tack snälla mattemamma för att du tänkte på mej och gav mej av din macka.

Det finns hopp för mänskligheten, en och annan som begriper att hundar behöver mycket mackor.

 

Sen skulle de plocka mer tråklingon.

Normalt brukar jag ha ett utsökt spa där men det var borta.

I brist på sånt fördrev jag tiden med att möblera om bland felplacerade pinnar.

 

Äntlgen är de klara.

Löjligt lite tråklingon, bara 5 iter nomalt brukar de ha plockat minst det dubbla där.

Men skittorkan ställer till det även med dom.

 

Det gäller att hålla ihop flocken.

På väg tillbaka till bilen men jag tänker inte gå nånstans innan mattes mamma kommit.

Hon kom så jag kunde gå till min bil och åka hem.

 

Gick ut på eftermiddagen.

Funderade på om det fanns nåt skoj vid Pinnaffären.

 

Japp!!!!!

Människovalpar sugna på bus.

Passade mej alldeles ypperligt.

Busade mycket.

 

Fick prova en keps också eftersom de ville att jag skulle se ut som en gangster.

Mitt huvud är inte riktigt konstruerat för kepsar men självklart ställde jag upp, alla människovalpar ska

vårdas ömt så de vill busa.

I morgon måste jag inleda dagen med ett viktigt jobb.

Ska till skogen och jobba.

Men jag ska inte jobba som svamphund utan som mobilhund.

Mattes mamma lyckades tappa sin mobil i skogen vilet inte uptäcktes förrens vi var vid bilarna.

Alltså ska jag tillbaka och leta efter den.

Håll alla tassar och tummar ni har för att jag lyckas nosa upp den.

Blir dyra lingon för mattes mamma annars.






Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards