Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 september 2013

Av Sigge Svamphund - 2 september 2013 18:08

Matte blir långsamt yngre igen.

I dag bestämde hon att jag skulle bli skjutsad till en av mina arbetsplatser.

Med tur så skulle jag kunna jobbba mycket och hårt.

 

Körde igång direkt, lika bra att gå ut hårt innan klenmänniskan tappar orken totalt.

En del valpar hade vuxit till sej.

 

Ni minns väl svampen från i går som såg ut som måningen Skriet.

Samma sak med mina rödgula trumpeter, en del av dom skriker verkligen efter mer svampvatten.

 

Himla tur att jag hittade de där bra spagroparna igår.

För på dagens arbeetsplats fanns det fortfarande inga.

Men leran börjar i alla fall bli mjuk igen så det finns hopp.

 

Som ni ser är jag välbevakad när jag jobbar.

Men alla de där varelserna är alltid snälla och trevliga i alla fall mot mej.

 

Nu är det höst i skogen.

De vackra röda flugsvamparna börjar födas.

 

Nä jag tänker inte alls gå till bilen innan jag och min kompis Skuggan blivit fotograferade.

Matte protesterade och påstod att jag inte alls hade jobbat ihop till nån skrytbild.

Struntar jag i, mina rutiner ska inte brytas!

 

Nä det blev inte mycket att skryta med, men jag fick i alla fall min vilja igenom.

Har aldrig varit med om ett år med så få skrytbilder som detta under min långa svamphundskarriär.

 

Gick till bilen och såg till att bli serverad vatten.

Hade mer viktiga saker som väntade.

 

Jodå matte stannade på precis rätt ställe jag kunde bada ordentligt.

Blev ju inga såna i går så det var jag tvungen att ta igen.

Sen åkte jag hemåt.

Matte stannade på torget för att handla nåt i affären.

 

Jag lovar på min svamphundsheder att det numer är bromsspår efter mattes skor på torget.

 

Bättre bild som matte stulit på Facebook från Pinnaffären.

Alltså en artikel på lagom undanskymd plats i tidningen är väl ok.

Men hela j*kla löpsedeln????????

 

Så hä ser det ut inne i tidningen.

Artikeln finns att läsa på Expressens hemsida.

Fulkomligt bedrövligt dålig bild, jag ser inte klok ut.

Tänk om snygga tikar ser det där missfostret och tror att jag ser ut så?

Jag är ju en sällsynt medievan hund numer, men aldrig mer kvällspressen av flera olika orsaker.

I morgon ska jag till skogen men det verkar bli en sån där runda utan jobb.

Har avlyssnat telefonsamtal och hört ordet lingonplockning, dötrist om man är hund.






Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards