Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 augusti 2013

Av Sigge Svamphund - 30 augusti 2013 18:01

Detta med VAM är dötrist.

Lyssna på en massa mänskligt gnäll bland annat.

Tro inte att hon behagade skjutsa mej nånstans inte, nädå orkar inte sa klena människan.

 

Heden brukar ju kunna vara en säker dejtingplats.

Jodå, jag fick span  dejt omgående.

 

Hallå Siri!!!!!!!!!

Det var du och jag som skulle dejta, varför springer du förbi mej?

 

Som vanligt skulle hon minsann kolla mattes godisficka först

Men sen umgicks vi en stund.

Tyvärr skulle hon gå hem så jag fick släpa i väg tråkmatte utan trevligt tiksällskap.

 

Tänkte muntra upp vraket genom att jobba.

 

Två små Svarta trumpetsvampar bara.

Visar i alla fall att det finns liv även i öknen.

Mycelet doftade mycket på flera ställen så bara svampvattnet behagar trilla ner så kan det nog bli fart.

 

Hittade vad som såg ut att vara fina och friska Finludna stensoppar.

Vraket piggnade till i två minuter.

 

Nähä, de blev kvar i skogen.

Överfulla med en massa oönskade hyresgäster.

 

Tänker du komma i dag eller???????

Struntade fullkomligt i att jag befann mej på människobadplatsen.

Det märkliga släktet har ju slutat bada för i år verkar det som.

 

Mycket simvänligt.

Om matte hade hoppat i hade hon säkert blivit frisk.

 

Titta noga på den här bilden.

'Ute i vattnet är det fullt med små ringar.

Det försökte falla svampvatten, men det var så lite att det inte ens kändes.

 

Jobbade vidare.

Finludna stensoppar i denna storlek som dessutom stinker avskyvärt, de blir kvar i skogen.

 

Fina Bleka ostronmusslingar.

Men de sitter kvar, enligt klenmatte för få och dessutom hade hon varken ork eller lust att rensa svamp.

Blääääää, här jobbar jag bara för att upptäcka att otack är världens lön,

 

Hade fötts ganska många såna här Skäggriskor också.

De som gillar finsk risksallad använder dom, matte plockar dom inte.

 

Hörru jag är uttråkad, måste du sitta på den där lågan och stirra på ingenting?

Kollade mina arbetsplatser, men alla var tomma ännu.

 

Nu är det höst. 

Detta är en Fjällig taggsvamp och de kommer på hösten.

Som riktigt små kan man lägga in dom på samma sätt som sill och det blir tydligen gott.

Har självklart aldrig provats av matte.

 

Min skoj ramp som jag inte inspekterat på evigheter var fortfarande trasig och oanvändbar.

Inte hade det börjat växa Ostronmussling på den heller.

Matte började tjata om att det var dags att gå hem, hon längtade visst efter soffan.

 

Passerade Heden igen.

Fanns inga dejter men där emot en massa godis som jag självklart såg till att hitta allt av.

Släpade hem tråkmatte och ägnade mej åt att ha tråkigt.

Sen har jag mest haft tråkigt.

Men glädjande nog har det trillat ner en del svampvatten och ännu bättre det har kommit när jag vistats

inomhus.

Hoppas vraket mår bättre i morgon så det kan hända lite mer.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards