Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

Försökt jobba och däckad matte

Av Sigge Svamphund - 28 augusti 2013 18:08

Nu ska ju stora friden sänka sej enligt matte.

Alltså typ lugnt och fridfullt.

Skulle i alla fall skjutsas till en skog en stund.

  Hamnade vid Gröna männenskogen.

Jaha, lärde mej nåt nytt direkt jag klev ur min bil.

Ska kattlådan tömmas så tar man med den till skogen och tömmer där.

Matte brukar lägga det i en påse som hamnar i soppåsen, köra till skogen med det verkar omständigt.

 

Jaha, öppen vägbom.

Innebär Gröna män nånstans bland alla gröna hus.

 


Insåg att eftersom jag har sån kändisstatus numer så kanske det skulle finnas paparazzifotografer

i buskarna.

Med tanke på den usla svamptillgången vill jag inte bli igenkänd.

Maskeringen kändes perfekt, nu borde jag kunna vandra incognito i skogen.

 

Äsch, för sent.

Denna Karl Johan hade vandrat över regnbågsbron sen några dagar.

 

Men här nere under granen doftar det faktiskt

Jobb på gång.

 

Titta vilken söt alldeles nyfödd valp jag hittade.

Tyvärr bara en hade ju inte skadat om den hade haft syskon också.

 

Meningen var att jag skulle jobba en del inne i skogen här och sen fortsätta till andra ställen som

jag inte besökt på länge.

Började bra.

 

Några få Svarta trumpetvalpar har fötts.

Men de stod och trumpetade om att de behöver massor med svampvatten om de ska kunna bli vuxna.

 

Försökte jobba mer. Det är svårt att jobba nu i dessa ökentider.

 

Lyckades i alla fall hitta lite Föränderlig tofsskivling som inte dött torkdöden.

Sen kunde jag inte alls gå som det var tänkt för Gröna männens bilar hördes åt det hållet.

 

Tog vägen som är befriad från gröna hus istället.

Alla spa är borta, lyckades jobba ytterst lite.

De flesta arbetsplatser är alldeles tomma och massor med arter saknas.

 

Det är så eländigt att till och med ljungen torkar bort.

 

Hamnade i alla fall vid Krokodilsjön.

Finns en stor fördel med den.

Jag kan både använda den för mina livsviktiga bad och som spa.

Kolla vattnet runt mej, perfekt för pälsinpackningar.

 

Skitskog!

Lika bra att gå till bilen och åka hem.

Ungfär nu hade matte slarvat bort hjärnan igen.

 

Var är min bil????????

Andra gången hon glömmer var hon ställt min bil.

Dags att låsa in henne tror jag.

 

Ut på tråkvägen och långt där borta står min bil.

Tänk om hon nångång kunde lära sej var hon gör av saker.

 

Dagesn skörd.

Jag skäms på min svamphundsheder, detta är löjligt!!!!!!!!

Dessutom när jag åkte hem å började matte gnälla.

Ont i halsen, tvärstopp i näsan och huvudvärk.

Klena människor.


 

Skulle gå ut på eftermiddan.

Jo det är ju enkelt när det ser ut så här.

De gör ett nytt trappsteg så jag måstte gå genom källaren och sen använda andra porten för att komma ut.

Kom i alla fall ut ihop med vraket som förs trots äckelhettan.

Men vi hade dagens undehållning med oss hem.

 

Så kom första resultatet av gårdagens fotograferande.

Alltså kvällspess är kvällspress.

Finns ungefär ingenting om är rätt i artikeln, allt som matte sa har helt plötsligt Eva sagt och matte är

felciterad på flera ställen.

Dessutom fanns hennes namn där Evas skulle vara

Fast bilden på mej och Eva är ju väldigt fin.

Matte fasar för svampartikeln, kommer det att stå att detta är det bästa svampåret i mannaminne eller???

Nu ska jag vårda det där gnällande vraket.

Ser inte fram emot att kanske drabbas av VAM (vård av matte) i en massa dagar.


















 
 
Eva H

Eva H

28 augusti 2013 19:03

Jag tycker oerhört synd om dig för att det är så torrt! Som du sett fram emot jobbsäsong. Hoppas det bättrar sig å det snaraste!
Hoppas också att matten din bättrar sig å det snaraste, för henne är det, minst, lika synd om!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Paula

Paula

28 augusti 2013 20:33

Tre fina Kallar samt en hel del andra soppar var dagens skörd ca 200 meter hemifrån, fattar nada, vi har ju öken här också, hur klarar dom sig. Maskätna har vi knappt stött på, de är fasta och fina. Idag fick vi en skur, 10 minuter lång, så det så!
Sigge du är assnygg i dina fina höstmodekläder!
Kram

http://paulaz.se

 
Kasper

Kasper

28 augusti 2013 23:43

Vi har inte träffat på någon affär alls idag, och ingen Expressen heller. Fast vi ser i alla fall att du är snygg på bilden. :)
Ta nu hand om matten din, för hon gillar inte alls att vara sjuk har jag förstått. Vilka mattar gör förresten det...
Min blir förmodligen dålig när kylan kommer... så brukar det vara.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

28 augusti 2013 23:53

Kanske gröna männen skaffat sig skogskatt och ordnat en toalett för den? Och det behöver inte vara särskilt sant det som står i tidningen - huvudsaken att det blir en bra story... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards