Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Sigge Svamphund - 25 augusti 2013 18:02

Jobbade som lärare i dag också.

Kan väl säja så här att det kunde ha börjat mycket bättre.

 

Har hamnat på Monster Sagostigen.

Skulle gå en liten sväng i väntan på mina elever.

Ångrade mej, en massa halvuxna komonster, alltså skulle jag INTE gå åt det hållet.

 

Men nu är de minsann ute efter mej alla monster.

Titta vad Itte kom släpande på!

Försökte rymma till skogen, men satt fast i onödiga kopplet så jag kom inte dit jag tänkt.

Hörde minsann hur monstret klapprade med tänderna när det såg mej.

 

Monstret placerades i sin monsterhage, litar absolut inte på att staketen håller.

Skulle posera för Itte ville ha bilder på snyggaste och mest kände svamphunden som besöker Monst

Sagostigen ibland.

Poserade ganska motvilligt, orolig för att monstret skulle dyka upp igen.

 

Nä!

Jag tänker åka hem, jag tänker inte alls hålla kurs bland alla hundätande monster.

Tänk om de skulle anfalla mina elever?

Måste ju tänka på mitt rykte.

 

Men så kom mina elever så jag ångrade mej och klev ur bilen igen.

Skogen borde ju vara monsterbefriad.

 

Såg inga monster i skogen.

Zigge gick ut hårt och började omgående att träna på det han lärde sej igår.

 

Deet gäller att övervaka att eleverna gör rätt.

Ninja gjorde alldeles rätt.

 

Här övervakar jag och Ninja att Fiona fullföljer sina uppgifter.

Det var uselt med svampar i går och idag var det ännu sämre.

Det är fullkomlig torkkatastrof i mina skogar nu.

Tur att vi i alla fall hade träningskantareller, men jag kunde ju inte visa hur jag jobbade.

 

Hittade i alla fall årets första trattkantarell.

Alldeles nyfödd och ensam i världen, undrar om den ens kommer få några syskon.

 

Ninja bestämde sej för att ligga när hon markerar svamp det var ett bra sätt.

Mina elever får välja själva hur de vill göra när de markerar.

 

Zigge han visade verkligen framtassarna och lyckades alldeles på egen tass dagens enda tre växande

kantareller.

Både jag och matte blev mycket imponerade.

 

Bäcken är ju blaha överallt.

Men jag hittade i alla fall lite vatten på ett ställe.

Fiona provade men sen hörde hon mina spaskall och kastade sej i panik upp på land.

 

Ninja provade i alla fall när jag slutat spaa.

Hade varit mycket trevligare om den varit full med vatten, då hade vi kunnat roa oss rejält.

 

Dags för fika och vattenpaus.

Går åt sånt för både människor och hundar.

 

Jag smällde självklart i mej min macka.

Måste ha energi så jag kan undervisa mina elever.

 

Avslutande delen.

Hade det varit normalt så hade vi varit där svampen växer.

Nu hade matte smygit iväg och planterat svamp på olika ställen.

Jag försågs med onödigt koppel för att inte spinga och visa mina elever var de skulle leta.

 

Alla jobbade bra och hittade svampen.

Zigge markerade fint åt sin matte.

 

Fiona hittade också.

Fast hon letade först mest efter sina kompisar.

Mina elever började nog vara ganska trötta på slutet tror jag.

Så var det dags att säja hej då till mina elever.

Önskar dom all lycka  svampskogen och de kommer att fixa svampsöket alldlees galant bara det öser ner en

massa svampvatten så det kommer svamp igen.

På ett eller annat sätt kommer jag säkert att höra av dom.

 

Efter två dagars arbete så ansåg jag att jag var värd en glass.

Jo matte hade godheten att köpa en till mej.

Var faktiskt sista chansen att handla sån på Sagostigen för nu har de stängt för säsongen.

Tycker att de kan ha caféet specialöppet för mej när jag passerar för att jobba på Sörmlandsleden

eller leta svamp.

Nu ska det bli en väldigt lugn vecka påstår matte.

Verkar enligt mej fullkomligt onödigt, men matte påstår att det har varit så mycket så länge nu att

vi ska bara dra runt och göra ingenting.

Fast jag är i alla fall lovad bad i morgon eftersom jag missat alla såna i två dagar.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards