Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 augusti 2013

Av Sigge Svamphund - 24 augusti 2013 18:06

Mitt upptagna hundliv förtsätter.

Denna helg så jobbar jag som lärare, har tre svamphundselever.

 

Har hamnat vid Monster Sagostigen.

Väntar på att mina elever ska anlända så kursen kan börja.

 

Så mina elever har anlänt och allvaret kan börja

Här syns Ninja och Fiona.

 

He, he detta artar sej bra.

Fiona börjar nämligen lukta gott.

Ska jag smöra eller vara lärare?

 

Så både jag och eleverna klarade oss förbi alla monster utan att sluta som mat.

Nu kan snart allvaret börja.

Kollade en del säkra arbetsplatser en de var tomma.

Inte alldeles enkelt för mej att visa hur jag jobbar när det inte finns nåt att jobba med.

 

Jaha och matte tänker rymma.

Ska jag sitta här och passa elever eller????????

 

Matte hade planterat ut kantareller i brist på växande.

Jag jobbar INTE med utplanterade svampar.

Men mina elever fick börja att träna.

Jag övervakar självklart mycket noga att det går rätt till.

Här är det Zigge med matte som tränar.

 

Det är jobbigt att lära sej att bli svamphund så avkoppling behövs med jämna mellanrum.

Fiona som är lagotto uppskattar ett lerigt spa lika mycket som jag.

För övrigt är jag övertygad om att man blir en effektivare svamphund av mycket spa.

 

Ninja och Fiona inledde nåt samarbete och försökte tydligen markera samma svamp.

Hur som helst var de duktiga och fattade snabbt vad de skulle göra.

 

Zigge jobbade på bra han också.

Riktigt skoj med en hund som har samma vackra namn som jag.

 

Eleverna får det klurigare för varje gång.

Gäller att vara en uppmärksam lärare och kolla så det går rätt till.

Mina elever ska ju lära sej ordentligt.

 

Halvtid och dags för paus.

Jo ni mattarna ni förstår att er lärare är ganska hungrig.

Matte hade faktiskt tagit med mackor till mej så jag slapp vara hungrig

 

Ninja låg mest och slappade medan människorna pratade tråkprat.

 

Zigge satt mest och drömde om sin kommande svamphundskarriär.

 

Jag och Fiona diskuterade vem som egentligen skulle ha den bra pinnen.

Visade sej att hon är lika mycket kleptoman som alla andra brudar jag känner.

Fast det var en mycket trevlig avkoppling.

 

Jag har jobbat och hittat kantareller.

Nu ska mina elever träna på mitt fynd.

Verkar gå väldigt bra för dom.

 

Zigge var lika duktig han.

Fast jag hjälper till och visar hur man markerar bäst.

 

Alltså detta får jag ju skämmas för.

Hade tänkt att det skulle bli en massa avkopplande bad i min älskade bäck.

Jädra vattentjuv!!!!!

Gick knappt att spa en gång.

 

Sista träningspasset.

Det tar på krafterna att bli svamphund och mina elever har hållit i gång i många timmar.

Alltså började de bli ganska okoncenterade.

 

Dags att vandra tillbaka och avsluta första kursdagen.

Ute i hagen vandrar en hel flock med fårskallar, men de är inget att bry sej om.

 

Men usch!

Ska Ninja inte ens hinna gå klart kursen innan hon slutar som monstermat?

Synnerligen oroväckande, men som genom ett under klarade hon sej.

 

Alla mattarna gick in i Sagostigens presentbod.

Undrar om det är mina elever som ska få fårskallekotletter till kvällsmat?

Itte som äger Sagostigen sålde i alla fall såna till dom.

Mina elever va trötta när det åkte hem och jag är också trött.

Tar på de hundliga krafterna att vara lärare.

I morgon är det dags igen för andra och avslutande dagen.

Ska vila mej i form nu.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards