Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Sigge Svamphund - 21 augusti 2013 18:37

Har varit en lång och upptagen dag i mitt hundliv.

I morse så säpade matte ut väldigt mycket saker till min bil dessutom sånt som hon aldrig brukar

ta med tll skogen.

Typ stekpanna, kastrull och annat mänskligt krafs.

 

Märkligt, vad skulle hon med alla saker till när jag hamnade i hemma skogen?

Men tydligen skulle jag hämta lite svampar där som nte växer dit vi skulle sen.

Bara att börja jobba alltså.

 

Svarta trumpetsvampar och mandelriskor skulle med så jag jobbade ihop ett gäng av varje.

Sen hamnade jag i bilen igen.

 

Nästa stopp, tågstationen i Flen där radioreportern skulle hämtas.

Meddelade Flen att jag anlänt.

Tåget med reporten kom och sen åkte vi igen.

Matte stannade och hämtade en nyckel till en vägbom.

Raka spåret in i Bäverbäcksskogen blev det, missade alldeles både Bäverbäcken och tunnrullning eftersom 

jag åkte bil.

 

Äntligen på rätt plats i skogen och jag bara väntar på att få sätta igång med jobb och intervju.

 

Kom nu då, vi har varit två minuter i skogen och jag har markerat dagens första kantareller.

Kändes bra att kunna jobba det första jag gjorde, måste leva upp till mitt rykte.

 

Inte bara jobb.

Här hamnar nåt annat på band, minst lika viktigt.

 

Mina världsberömda spaskall, vad vore en intervju utan dom?

Jobbade lite mer.

Gick till min bil, drack vatten och hämtade alla saker som matte släpat med.

 

Perfekt, mitt bad och fikaberg.

Där skulle vi tydligen vara mycket.

Människorna fikade och pratade tråk.

 

Kan ni sluta babbla????????

Jag behöver faktiskt bada!!!!!!!

 

Äntligen!

Till och med plasken när jag kastar mej i sjön spelades in.

 

Sen ansåg jag att jag var redo för att mer ingående berätta om mitt viktiga svamphundsjobb.

Hade väldigt mycket att berätta om det.

 

Sen var det dags att jobba mera.

 

Här har jag hittat fina kantareller till reportern.

 

Drog runt inne i skogen.

Jobbade mer och berättade ännu mer om alla arter jag kan och annat viktigt.

 

Hittade en söt Karl Johanvalp.

Men den var alldeles full med hyresgäster så den blev kvar i skogen.

 

Citronsemskivling hade hon aldrig plockat eller hört talas om så de lärde jag ut.

Letade upp många såna.

 

Tillbaka vid bad och fikaberget.

Poserade för en massa bilder, tur att jag är van att posera.

 

Matte lagade mat över elden.

Här är det diverse olika svampar som ska stekas.

Sen blev det svamppytt i panna av dom.

 

Tack, det var ju vänligt att jag också serverades en portion.

Blir hungrig av en massa intervjuande och jobbande.

 

Reportern hon fick special sen.

Stekt stinkbomb menar mandelriska, hon tillhör numer den del av mänskligheten som tycker att de är goda.

Käkades Karl Johankakor och dracks thé på Sprängticka också.

Ska det vara svamp så ska det vara ordentligt.

Babblades ännu mer tråkprat.

  

Så mer bad.

Bra reporter som såg till att jag fick bada medan matte plockade ihop allt, släckte eld och sånt.

 

Så nu ska jag åka hem efter många timmar i skogen.

Fast först åkte jag tillbaka till Flen och släppte av reportern vid tåget.

Sov när jag åkte hem, ska sova reste av kvälen tror jag.

Det tar på mina hundliga krafter att vara en känd hund.

När programmet med mej sänds det vet vi inte ännu, troligen mitten av september.

Jag kommer självklart att tala om när ni ska lyssna på Meny på P1 och så länkar jag också.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards