Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Sigge Svamphund - 14 augusti 2013 17:58

Alltså det är bara att inse att det inte alltid blir som jag tänkt och planerat.

Matte skulle nåt tråk i Eskilstuna idag men innan dess så skulle jag till skogen.

Blev bara en mindre skog här hemma och där var jag tillsagd att leta reda på en viss

sorts svamp.

 

Bara att köra igång och jobba då.

 

Nähä, Blek kantarell och det var inte vad hon jagar.

Fast jag hittade många fina så hon plockade.

 

Jobbade ännu mer.

Nu börjar det bli väldigt trevligt att jobba för det kommer mer och mer svamp.

 

Björksopp.

Inte heller vad hon skulle ha men jag fick självklart beröm.

Känns väldigt bra detta att det kommer så många olika svampar att jobba med nu.

 

Inte Grynsopp heller.

Ungefär nu så hade matte dejt med Åskar och svampvattnet började trilla ner.

Inget mer jobb gick till min bil och åkte till Eskilstuna, där fanns det varken nån Åskar eller nåt

svampvatten.

Passade min bil medan matte fixade nåt tråk.

Var informerad om att jag inte skulle få varken fika eller lunch för mattes mamma var inte hemma.

 

Skumt.

Mattes mamma var visst hemma för jag hittade henne i ett gathörn.

Är på väg till henne men det doftar ju så gott i buskarna.

 

Jaha, undrar hur länge jag ska behöva ligga här och svälta?

Vet minsann att människorna handlade nåt som säkert är mitt.

 

Jodå de hade köpt mackor.

Efersom matte inte äter nåt som haft ögon så tog hon bort alla köttbullar och gav mej.

 

Jo jag är mer hungrig.

Skulle jag möjligen....................+

Mattes mamma förstod att jag svälte så jag fick en del av hennes macka.

Lyckades få matte att inse att hon inte behövde äta upp hela sin också.

Skulle åka hem.

 

Nu anlände Åskar till Eskistuna till mattes stora sorg eftersom vi skulle hem.

Hann bara vara hemma en stund så kom Åskar hit igen.

Undrar om han stalkar matte??

När han dragit vidare så skulle jag ut en sväng.

 

Lika bra att ta en skogssväng till.

Så planerade jag att ta vägen förbi sjön och ta mina dagliga bad också.

 

Jobbade självklart.

Hittade inte svampen matte ska ha innan nån annan hittar den (läs Pinn/blomsteraffären) men däremot

så doftar Svart trumetsvampmycelet mycket nu.

Så var deet då det där med mina bad.

 

Nä blev inga bad.

Åskar kom tillbaka igen och när himlen ser ut så här är det bäst att gå hem.

Tänker inte skadas av nedfallande svampvatten

 

Närmaste jag kom vatten idag.

Allså blåst på mina viktiga bad för tredje gången på ett par dagar.

Minns ni förresten att jag blev intervjuad i början på sommaren?

Ungefär då när jag var jagad av både radio, TV och tidningar.

 

Nu kommer tidningsintervjun.

Nästa vecka kan ni välta kioskerna och köpa Hemmets Veckotidning.

Då är reportaget om mej med.

I mogon är jag lovad av matte at det ska li en tevlig lång arbetsrunda i en skog jag inte besökt på länge.

Dessutom har jag sjöar där så då ska jag bada!



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards