Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Sigge Svamphund - 11 augusti 2013 17:40

Normal morgontoalett idag, ingen 5 timmars inte.

Sen skulle jag på min vanliga längre runda.

Matte tänkte inte alls skjutsa mej nånstans, nåt om att det fanns chans till att det skulle komma

mer svampvatten.

Gick i väg, spanade efter dejter men såg inga varken människor eller hundar.

 

S nåde jag spårvägen som kan varar en säker dejtingplats.

Jodå, det ser MYCKET lovande ut.

 

Schäfer Freja, har inte träffat henne på många evigheter.

Mycket trevligt med tikumgänge ett tag.

 

Ska ni sluta med erat mänskliga tråkprat nångång?

Jag har en massa viktiga hundskaer att göra och deessutom har jag insett att Freja tyvärr slutat lukta gott.

Hon ville hem efter att ha gått sin långrunda.

Jo till slut så slutade människorna babbla.

 

Jag drog iväg för att greja med alla viktiga saker.

Såg att sjön inte var spenatsoppa längre så jag planerade att jag skulle bada sen.

Korkat val, men det visste jag inte då.

 

Jobbardags.

Det hade minsann fötts en massa ostronmussling av allt svampvatten.

 

Här är barar en liten dl av dom.

Hittade ett par kilo på samma låga, mycket trevligt att kunna jobba ordentligt.

Kollade efter en del annan svamp också men inga valpar födda bara doftande mycel.

 

Helt plötsligt såg det ut så här.

Enligt matte var det nog bäst att gå hemåt eftersom jag vägrar vara ute när svampvattnet faller.

 

Kollade ett par arbetsplatser för Svart trumpetsvamp.

Jodå, mycelet doftar men inga födda ännu.

 

Har hamnat på Dunkvägen.

Nånstans här ska jag ha min dunk.

 

Jodå jag hittade den.

Men precis när jag tänkte roa mej då..................

Det började med några få droppar svampvatten men sekunden senare så vräkte det ner.

 

Granar är bra till mycket.

Svampvattnet forsar ner och matte dejtar Åskar som väsnades rejält.

 

Gick inte att få till bra bild, men det är som en vägg av svampvatten.

Granen höll inte tätt så jag började ådra mej svåra skador.

 

Inte nog med det, jag blev beskjuten av en massa hagel också.

Kan meddela att stora hagel gör ont!!

För att inte tala om vilka hemska skador jag fick.

Efter flera hundra år under granen och massor med nära döden upplevelser så slutade det att skjutas

hagel och falla svampvatten.

Matte såg ut som om hon simmat i sjön med kläderna på.

 

Så här såg det ut precis överallt.

Livsfarligt är det enligt mej, att Åskar fortfarande hade en massa åsikter struntade jag i.

 

Svårt skadad mer eller mindre döende svamphund försöker ta sej hem.

Tänkte övertala matte att skjutsa mej till vetten för akut intensivvård.

Kolla hur det forsar bredvid mej så kanske ni förstår vilken enorm omfattning mina skador är av.

 

Piggnade till lite när jag insåg att det helt plötsligt fanns ett spa på spårvägen.

Har det aldrig nånsin gjort förut.

Men jag ville fortfarande hem och matte bara tjatade om torra kläder.

Jaha, men jag då?

Jag har minsann ingen torr extra päls att byta om till.

 

Det föll såna massor att det bildades en alldeles ny sjö på Heden.

Bestämde att jag skulle döpa den till Hedsjön.

Tyvärr för grund för att simma i, men hade säkert varit utmärkt för spa fast jag var inte på det humöret

Var fortfarande döende och hade behovet av intensivvård.

 

Bara det att nu sken helt plötsligt solen igen.

Molnet som ställde till allt syns fortfarande och långt bort hörs Åskar.

Gick hem, kom inte iväg till veterinären.

Insåg återigen att matte är helt galen, hon slet av sej alla våta kläder och använde tortyrkammaren!!!!!

Hon borde faktiskt begripa att den förvärrar alla skador, fast människor är ju underliga.

Har ägnat resten av dagen åt att försöka läka alla skador på egen tass.

Känns som om det kommer att bli en sömnlös natt också, måste verkligen ta hand om mej.

Matte pratar om att jag ska få inventera en annan skog i morgon där jag har många bra arbetsplatser.

Måste alltså göra vad jag kan för att vara återställd då.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards