Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Sigge Svamphund - 9 augusti 2013 18:01

Perfekt detta med allt svampvatten igår.

När jag skullee göra morgontoalett var det behagliga 15 grader och mulet.

 

De här odjuren hade invaderat min gata.

Här syns anledningen till varför de kallas för mördarsniglar.

Tre stycken tänkte ge sej på den lilla oskyldiga snigeln, de blev utan frukost det såg matte till.

Eftersom vädret var alldeles perfekt så skulle jag ut och åka.

 

Så, framme och jag har inte tid med nånting just nu.

Däremot har jag svår abstinens.

 

Titta så fint vatten, ingen spenatsoppa i Vithajssjön inte.

 

Tog igen alla bad som jag förlorat de senaste två dagarna.

Blev alltså några tusen bad från alla mina bra badplatser.

 

Titta!

Svampvattnet har till och med fixat så det fanns en mindre spagrop.

Tillvaron kändes alldeles strålande.

 

Jobba är ju en nödvändighet och det har varit alldeles för lite sånt alldeles för länge.

 

Titta!

En fin kantarell som hade överlevt torkan.

 

Ännu bättre, här har det inte funnits vatten sen i våras eller så.

Nu var det ljuvligt lerigt och jag kunde göra utsökta inpackningar.

 

Drog in i skogen inställd på att jobba mera.

Ibland måste man utöva skogsagility för att ta sej fram, tur att jag är vältränad.

 

Efter mitt lyckade jobb i början på veckan med de rödgula trumpetsvamparna så tänkte jag kolla om

de hade fötts här.

Hade de inte, men mycelet doftade mycket så de är på gång.

Känns som strålande tider väntar mej.

 

Den är liten, men alldeles fantastisk.

Nu sitter mina spaskall igen och jag har exakt rätt tonart.

 

Detta är en ordentligt lerinpackad svamphundstass.

Mycket välgörande för min päls som snart kommer att vara i toppskick.

Hittade flera såna här alldeles ljuvliga som jag utnyttjade ordentligt.


 


Kaspermatte vi hittade ett gäng som hälsade till dej. 

Ganska många är de varelserna i skogen.

 

I bland händer det fullkomligt oförklarliga saker.

Hur hamnade det en välanvänd fotboll långt inne i skogen?

Enligt mej inget att fundera på, det var självklart en present för att jag håller ordning på alla mina skogar.

Sen kan ju matte grubbla hur mycket hon vill.

 

Hade mycket skoj med den och här använder jag den som markeringsverktyg vid arbete.

 

En fin kremla lyckades jag hitta.

Men av bara en blir det inga goda mackor så den står kvar.

Fortsätter detta ljuvliga väder och trillar ner mer svampvatten så kommer det snart att finnas massor.

 

Förra gången då var det bara äckligt torrt här.

Nu gjorde jag inpackningar och spaade ihop med bollen länge.

Kunde faktiskt ha fortsatt hela dagen.

 

Jobbade lite mer och hittade fina kantarellvalpar, de hade nog fötts efter nån av skvättarna med svampvatten

som trillat ner förut.

 

Matte är som alla vet inte riktigt klok.

Det fanns grodvalpar överallt och såna ska man tydligen umgås med enligt henne.

Ni skulle ha hört, eller var glad att ni slapp höra henne stå och prata om hur gulliga små grodvalpar är.

Jag hade ju nått Vithajssjön igen så jag ägnade mej åt en massa mer bad jag.

 

Mer vatten i superspagopen så jag använde den ihop md bollen.

Fungerade alldeles utmärkt.

 

Va?

Åka hem?

Redan?

Har ju bara varit tre timmar i skogen och kan vara kvar i tre timmar till.

Tänkte att om jag försökte gömma mej (skymtar bara som en svart prick till vänster) så skulle vi ha

varit kvar längre.

Tyvärr gick inte mina planer i lås så jag blev tvungen att åka hem.

Har ägnat resten av dagen åt vanliga hundgöromål och är lovad treliga saker i morgon.

Till sist min bloggkompis katten Wikki skiver fantastika blogginlägg.

Dagens måste jag bara dela med er.

Klicka här och läs.

Tyvärr den grymma verkligheten, ni som tänker bli med katt kontakta ett katthem och ni som har katt

KASTRERA honor behöver inte alls ha ungar innan kastrering och hanar mår bättre kastrerade.

Alla vi som bor hos matte har ju varit oönskade på ett eller annat sätt.

Jag bytte hem två gånger, Freja räddades från att bo kvar och få föda kull efter kull, Balder dumpades

som liten, liten kattvalp Idun kommer från kattsamlare och räddades av Livbojen för hemlösa katter

Volvo och Scania var avlivningshotade.

De söker fortfarande efter ett hem att få leva sina sista år i.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards