Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Sigge Svamphund - 6 augusti 2013 17:58

Har haft en högst vanlig skogsdag.

Drog i väg till skogen tidigt innan äckelhettan slog till, dessutom hade jag tur och blev skjutsad

idag också.

 

Hann bara sätta tassarna i skogen så var det dags för jobb.

Till mattes förtvivlan en stinkbomb menar mandelriska.

Tycker att hon ska bli glad för all svamp och jag har människovänner som älskar såna.

 

Alltså det är sn öken i skogen att det ser ut som om det är höst.

Undrar var allt svampvatten håller hus?

Det behöver vräka ner.

 

Usel suddig bild.

Men bäcken är snart helt stulen till min förtvivlan.

Övergick till att försöka jobba.

Svarta trumpetmycelet doftar men inga valpar är födda.

 

Sist hittade jag minsann en massa mandelriskor här.

Tomt och övergivet frånsett en som hade dött till mattes glädje.

 

Vrid på stora kranen nån!

Kollar spagrop nummer sjuttioelva och alla är stulna.

 

Äsch, får väl jobba istället då.

Ännu fler mandelriskor.

 

Jo jag tänkte gå och hälsa på mina engelska kompisar ihop med den här fina pinnen.

Ingen idé sa skitmatte som på nåt underligt sätt visste att de inte var hemma.

 

Äsch då!

Om jag kommit för några dagar sen så hade det kunnat bli lunch med föränderlig tofsskivling.

 

Helt plötsligt så började matte kolla en massa lågor efter såna här Klibbtickor.

Visst är de fina med alla droppar på sej?

 

Detta är en alldeles nyfödd valp.

Inte för att jag begriper, men hon plockade ett helt gäng såna som sen skulle ges bort.

Konstiga mänskliga påfund.

 

Detta var mycket bättre.

Bäversjön, så jag fick alla mina livsnödvändiga bad.

 

Mina engelska kompisar hade grillat och jag hittade nåt smaskigt kvarglömt som jag självklart åt upp.

Inte för jag vet vad det var, men det var gott.

 

Kotten är på plats i munnen och jag ska gissa vad!

 

Just det SPAA!!!!!!!!!!

Bävers specialbyggda svamphundsspa har överlevt torkan så det utnyttjade jag självklart ordentligt.

Perfekta inpackningar blev det.

 

Äsch!

För sent ute igen.

De här Föränderliga tofsskivlingarna levde ju men var för gamla.

 

På väg hemåt.

Tyvärr hade matte rätt, mina kompisar var inte hemma.

Jag som hade sett fram emot trevligt bus.

Åkte hem i stället.

Ägnade några timmar åt at begrunda hundlivets väsentligheter.

 

Ute på eftermiddan och på besök i Pinnaffären.

Den här lille taxvalpen är faktiskt en blivande svamphund.

Fast han är så ung att det dröjer till nästa år innan han ska gå kurs för mej.

 

På väg hem efter min eftermiddagsrunda.

Lönande sån, för vid Prylaffären fick jag ett oxöra.

Det bar jag självklart hem och smaskade i mej.

Katterna de var alldeles galna.

För ett tag sen så vann matte (av alla människor) en tävling hos alla hittekatters oslagbare hjälte

Sören Fernström.

Ni vet han som låter sej klappas på marknader och hittills klappat en en bra bit över 100 000 kr till alla

behövande katter, alltså en sann hjälte.

Hur som helst, dag kom vinsten.

 

Kattmyntagrejer virkade av Sörens matte och smaskigt kattgodis.

Balder ville hemskt gärna ha ena leksaken och droga sej, men den snodde Scania.

Den andra försökte Idun komma över men den snodde Volvo och försvann med.

Fast matte har minsann försökt fördela det rättvist så att de kan droga sej allihopa.

Tack snälla Sören med människr, vinsten är otroligt uppskattad både leksaker och godis.

I morgon ska jag visst vara ledig.

Inget jobb och kanske inga bad heller, ska åka och hälsa på några avlägsna mattesläktingar som jag träffat

en gång tidigare.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards