Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Sigge Svamphund - 31 juli 2013 17:57

Efter allt underbart svampvatten som trillade ner i går så blev det mycket behagligare

temperatur idag.

Alltså fick jag åka med min bil för att gå en bra långrunda.

 

Hann bara ur bilen så gick jag två meter och hittade en massa stinkbomber menar mandelriskor.

Mycket trevligt att kunna inleda med jobb direkt, matte tyckte självklart nåt annat, men plockade

till bättre behövande.

Alltså såna som anser att toapapper indränk i sillspad är en kulinarisk höjdare.

 

Ännu bättre, det fanns minsann spa i skogen.

Kändes väldigt bra att kunna göra pälsinpackningar.

 

För första gången på många evigheter använde matte stövlar.

Behövdes tydligen påstod hon som vägrar spa och inpackningar.

Men kolla löven ser redan ut som höst i skogen.

 

Torkan hade dödat alla kantarellvalpar som jag hade lämnat.

Men det föds nog nya om det kommer mer svampvatten.  

Detta är lovande.

När det varit hett och torrt en period och sen kommer svampvatten då brukar det bli mängder med

Karl Johan.

Här brukar vara en ypperlig arbetsplats för såna, fanns inga men mycelet är aktivt så jag markerade mycket.

Dröjer säkert inte länge innan det föds valpar.

 

Kollade av andra ställen.

Här brukar det varar perfekt när jag har svamphundselever.

Men idag var det synnerligen dött, fast det finns aktivitet under marken.

 

Jodå, en gång i forntiden var detta kantarellvalpar.

Nu har de försökt klä ut sej till russin.

Drog vidare och hade mycket att göa eftersom det var ett tag sen jag var där.

 

Nähä, bäckarna har inte fått påfyllning.

Jag om hade tänk spaa mer, behöver ju öva upp spaskallen.

 

Här brukar det finnas mycket bra arbetsplatser och annat trevligt.

Fanns ingenting att jobba med.

 

Men ett väl dolt spa med ljuvligt doftande vatten hade i alla fall undgått vattentjuven.

Jag får tydligen vara glad för det lilla just nu.

 

Om jag håller till höger hä så brukar det gå bra att jobba på den stigen med omgivningar.

 

Hittade en ypperlig grankotte att använda som markeringsvertyg.

Kände mej väl förberedd.

 

Äsch, gick inget bra.

Hittade bara denna en mandelrska som dtt trokdöden.

Enligt matte är såna mandelriskor bra mandelriskor.

Fanns inte ens kantarellvalpar.

 

Har grejat med massor med viktiga hundgöromål men vill jobba mer.

Här brukar det gå bra.

 

Titta!

Kantareller som har överlevt torkan!

Var länge sen jag hittade så här fina.

 

Hårt arbete kräver bad.

Alltså såg jag till att hamna vid sjön vid min Sörmlandsledsetapp.

Badade massor och försökte ta igen alla bad jag misade igår.

 

Titta på stenen, det syns hur vattentjuven har härjat i sjön.

Vattenpåfyllning behövs omgående.

Efter massor med bad så skulle jag gå tillbaka.

 

Var tröstig så när jag passerade jägarnas tillhåll så bestämde jag att matte skulle skvätta ur vatten

ur tunnan åt mej.

Kolla bilden, alla ser ju att det är jag som står där.

 

Men detta är INTE jag.

 

Det här är inte heller jag.

Fast jag måste säja att monstret har väldigt fina tänder.

Förstår inte varför det alltid hamnar underliga monster på bilderna vid vattentunnan.

 

Hittade faktiskt ett annat inne i skogen också.

Måste vara gammalt så mycket mossa som det växer på det.

 

Nästan tillbaka vid bilen, men nnu ett lite spa hittade jag. 

Tränade på spaskallen, känns ovant nu när jag inte kan spa hela tiden och skallen låter inte perfekta.

 

Alltså detta är löjligt.

Drygt tre timmar i skogen borde ha gett minst full korg om det varit normalt.

Men bättre tider kommer säkert.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

Tittade på torget där det var torgkväll, fanns inget som passade mej.

Skönt att slippa passa tråkhus medan matte passade tråktorg, hon hade ingen lust med det idag.

Träffade diverse av mina människovänner och var social och trevlig hund.

Sen har det faktiskt trillat ner lite mer svampvatten och Åskar försökte hälsa på också.

Ska nog inspektera nån annan skog i morgon.








Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards