Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

Hunnit med mycket

Av Sigge Svamphund - 25 juli 2013 17:44

Hade en mycket effektiv morgon ocddag.

Vaknade, matte drack kaffe och lånade min dator.

Sen gick jag ut och gjorde morgontoalett, direkt efter den så hamnade jag i min bil.

Blev inte nån trevlig skog eller sjö.

 

Hamnade här, bilprovningen i Eskilstuna, min bil skulle ju ha operationen godkänd.

Märklig nyordning där, när matte checkade in bilen så påstod de att det skulle ta två timmar.

Alltså bestämde hon att vi skulle åka till hennes mamma och fika.

Hann till parkeringen där så kom det sms om att snart var det minsann vår tur.

Bara att snabbare än blixten åka tillbaka.

 

Vänta och vänta ännu mera.

Sms:et ljög tydligen.

Jag passade på att tala om att jag var där.

Matte gick och pratade med personalen och sen gick det fort.

 

Ha, ha min bil är tydligen jätteik för den skulle in där de besiktigar lastbilar och bussar.

 

Usel service vid besiktingen, det fanns inga granar till nödig hund.

Blev några andra buskar istället.

 

Fast det fanns faktiskt en boll åt mej där inne också.

Brukar det aldrig finnas bland granarna.

Min bil blev godkänd och friskförklarad.

Åkte till mattes mamma.

 

Jaså, ingen lunch idag heller.

Märkligt jag tycker faktiskt att det är dgas för lunch klockan 9 på förmiddagen.

 

Serverades egna mackor istället.

Käkade två stycken, behövs energi att vara så effektiv som jag är.

 

Slappade en stund för det var äckelhett redan då.

Sen åkte jag hem igen, lämnade min bil hemma på gatan och var inne och vände.

 

Gick ut, behövde ha tag på en gran och så hade jag lite andra planer också.

Men så hett och kvavt att det gick inte så fort.

 

Kollade mina Svarta trumpeter, där hade inget hänt.

Eller det hade det för de är alldeles torra.

 

Badade massor och länge.

Kändes som enda vettiga sysselsättningen idag.

 

Jaha, så var då spagropen också stulen av vattentjuven.

Hur sjutton ska jag kunna hålla min päls i skick?

 

På väg hem.

Heden är inte vad den brukar vara och jag vet inte riktigt vad jag tycker om alla linjer här.

Fast i morgon när det brakar loss lär de inte synas för alla markandsstånd med allehanda sopor.

Gick hem, var lunchdags för nu hade klockan blivit strax efter 12.

Kändes effektivt att ha hunnit med allt ovanstånde inklusive 6 mil i bilen.

Jag slappade, kvavt och äckligt.

 


Matte grejade.

Eftermiddagens syselsättning.

Koka massor med hjortronsylt.

Det är väldigt bra med vänner långt uppe i Norrland som hittar massor med hjortron och som brukar köpa min

svamp.

Nu bytte människorna med varandra en massa hjortron mot en massa svamp.

Blev många burkar sylt och det finns mer hjortron i frysen också.

Släpade mej ut på eftermiddagsrunda.

Tiggde godis vid prylaffären, testade pinnar vid pinn/blomsterhandeln, normal eftermiddagsrunda alltså.

 

Titta så trevligt.

Bilden tagen vid kl 17, det kommer underbara moln.

Just nu är det 28 fullkomligt genomvidriga grader, vindstilla och ännu mer trevliga moln.

Både jag och matte hoppas på att Åskar kommer på ett riktigt rejält besök nu under kvällen för nu är det 

fullkomligt avskyvärt.

Finns knappt nån luft kvar känns det som.

I morgon ska det enligt tråkmatte bli en mycket lugn dag.

Hon får ju fortfarande inte stressa, och nu har det varit mycket i många dagar och mer blir det i helgen.

Tur att männikoveterinären inte läser min blogg.




 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

25 juli 2013 19:24

Jisses så mycket du hann med innan det ens var lunch !!
Gissar att du inte vill höra talas om att vi fått regn här nere idag och nu har mera behagliga + 19 grader ute :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

25 juli 2013 21:55

Grattis till din godkända bil. Undrar om ryktet om din storhet och mediaberömmelse nått ända till Bilprovningen, eftersom du fick köra in genom STORA porten :)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

25 juli 2013 22:40

Nu håller vi tassarna för att det kommer ett ordentligt regn som fyller på alla spagropar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

26 juli 2013 06:19

Här har regnat och åskat hela natten.Hoppas åskan ger sig snart,för jag vill gå ut .Gillar inte åska,mer än du gillar regn.

http://mollesnutten.bloggplaten.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards